ads

واکنش مردم پس از انفجار خونین هرات

انفجار خونینی که شامگاه شنبه در هرات 7 کشته و ۹ زخمی به جاگذاشت، اکنون موجی از انتقادهای باشنده‌گان این ولایت و فعالین مدنی را علیه نهادهای امنیتی برانگیخته است.

سیدعارف قتالی
3 دلو 1400
واکنش مردم پس از انفجار خونین هرات

این رویداد حوالی ساعت ۰۶:۵۰ دقیقه شامگاه شنبه(2 دلو) در محله حاجی عباس شهر هرات از مربوطات ناحیه دوازدهم این شهر به وقوع پیوست.

به گفته منابع مواد انفجاری بر یک موتر مسافربری نوع “تونس” کارگزاری شده بود که افراد ملکی هدف این حمله قرار گرفتند. در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز شامل بودند.

شماری از باشنده‌گان هرات با انتقاد سخت از عملکرد امارت اسلامی در این ولایت می‌گویند که امارت اسلامی نشان داد که نمی‌تواند امنیت شهروندان را تامین کند.

برخی باشنده‌گان نگرانی دارند که چنین رویدادهای خونین در این محل ادامه یابد.

حبیب الله مظفری وکیل گذر محله حاجی عباس می‌گوید که در نظام پیشین نیز این منطقه شاهد وقوع چندین حمله انفجاری بوده که همه از غیرنظامیان قربانی گرفته است.

وی از مسئولین امنیتی می‌خواهد که در برابر وقوع این رویداد بی‌تفاوت نباشند. او می‌گویدکه باید عاملین این رویداد شناسایی و به جزای عمل شان برسند، در غیر آن سبب خواهد شد تا این حملات ادامه یابد.

درهمین حال فعالین مدنی در هرات هم می‌گویند که این حمله نگرانی‌های مردم هرات را نسبت به وضعیت امنیتی درین ولایت بیشتر کرده است.

سیدعبدالله نایاب از فعالین مدنی هرات می‌گوید که این حمله نشان داد، باآنکه امارت اسلامی همواره تامین امنیت را مهم‌ترین دست‌آورد خود خوانده، اما نتوانسته برای مردم هرات امنیت بیاورد.

مسئولان در شفاخانه حوزوی هرات هم می‌گویند که ازین رویداد ۷ کشته و ۹ زخمی به شفاخانه آورده شده‌اند که ۴ خانم هم شامل جان باخته‌گان و ۵ خانم دیگر شامل زخمی‌ها هستند.

عارف جلالی سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید که ۵ زخمی از اثر این رویداد شبانه در هماهنگی با کنسولگری ایران در هرات، جهت تداوی به ایران انتقال داده شدند.

مسئولان محلی امارت اسلامی در هرات ضمن تقبیح این رویداد یک بار دیگر از تامین امنیت شهروندان اطمینان می‌دهند.

نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که امارت اسلامی ونیروهای امنیتی به کسانی که تلاش کنند که امنیت مردم را مختل سازند اجازه نداده و با آنان برخورد می‌کنند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

قابل یادآوری است که طی سال‌های اخیر چندین بار در همین محل انفجارهای ناشی از ماین کارگزاری شده رخ داده که قربانیان شان افراد ملکی بوده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA