ads

امیدواری‌ها از سفر هیأت امارت به ناروی

امارت اسلامی، می‌گوید که سرپرست وزارت خارجه در سفرش به ناروی با مقام‌های حکومتی این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

محمدفصیح متوکل
2 دلو 1400
امیدواری‌ها از سفر هیأت امارت به ناروی
عکس از شبکه‌های اجتماعی

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی به کلید می‌گوید، نماینده‌ی حکومت امارت اسلامی در این سفر با هیأت آمریکایی در رابطه به حذف نام‌های شماری از اعضای ارشد امارت اسلامی از لیست سیاه، روابط ديپلوماتیک و پول‌های منجمدشده بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی می‌افزاید، قرار است در این سفر با نمایندگان اتحادیه‌ی اروپا نیز در رابطه به مسایل سیاسی، اقتصادی و روابط ديپلوماتیک بحث شود.

از سوی هم،  وزارت خارجه‌ی ناروی گفته است که در این نشست فعالان حقوق زن، روزنامه‌نگاران، حضور خواهند داشت.

وزارت امور خارجه ناروی، می‌گوید:”این نشست‌‌ به معنای مشروعیت یا به رسمیت شناختن طالبان نیست؛ بلکه به هدف بهبود وضعیت حقوق بشر و مشارکت زنان در جامعه و تلاش‌های بشردوستانه در حمایت از مردم افغانستان است”.

 مقام‌های ناروی همچنان، از وضعیت موجود در افغانستان نگرانی کرده و گفته‌اند که میلیون‌ها نفر در افغانستان با یک فاجعه‌ی بشری مواجه استند.

با این حال، شماری از کارشناسان در رابطه به سفر هیأت امارت اسلامی به ناروی و دیدار با هیأت آمریکایی دیدگاه‌های متفاوت دارند.

بشیر هاتف، کارشناس مسایل سیاسی سفر هيأت امارت اسلامی به ناروی را مهم دانسته، تأکید می‌کند که در این سفر با مقام‌های آمریکایی دیدار خواهد شد و ناروی در تلاش است تا میان‌جیگری کند.

وی می‌افزاید، همچو سفرهای رسمی می‌تواند زمینه‌ی تحکیم روابط و ایجاد تعامل با جهانیان را مساعد کند.

هاتف، امیدوار است که این سفر در حل مشکلات موجود تأثیر مثبت برجای خواهد گذاشت.

با این حال مقصود حسن‌زاده، یکی دیگر از کارشناسان مسایل سیاسی به کلید می‌گوید، این سفر می‌تواند در ابعاد مختلف بخصوص در زمینه‌ی روابط ديپلوماتیک موثر خواهد بود.

وی می‌افزاید، مقام‌های امارت اسلامی باید تلاش کنند تا روابط شان با کشورهای منطقه و جهان عادی باشد.

حسن‌زاده، هم‌چنان بحث روی لیست سیاه را مهم عنوان کرده تأکید می‌کند که نماینده‌ی امارت اسلامی باید جهانیان به ویژه آمریکا را قناعت دهد تا نام‌ سران امارت اسلامی را از لیست سیاه بیرون کند.

این در حالی‌ست که بیشتر از پنج ماه می‌شود که امارت اسلامی حاکمیت کشور را در دست گرفته است؛ اما با وجود تلاش‌های مقام‌های امارت اسلامی تا حال هیچ کشوری حکومت امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA