ads

کیت‌های آزمایشی نوع اومیکرون کرونا تاکنون وارد افغانستان نشده است

مسئولان وزارت صحت عامه می‌گویند که تاکنون کیت‌های آزمایشی نوع اومیکرون ویروس کرونا وارد افغانستان نشده‌اند.

راحله یوسفی
27 جدی 1400
کیت‌های آزمایشی نوع اومیکرون کرونا تاکنون وارد افغانستان نشده است

جاوید هژیر، سخنگوی وزارت صحت عامه به کلید می‌گوید که سازمان جهانی صحت وعده سپرده که تا پایان ماه جاری میلادی، کیت‌های آزمایشی اومیکرون را به افغانستان کمک خواهد کرد.

هژیر درعین حال می‌گوید که روند تطبیق واکسین کرونا در افغانستان تسریع یافته و همه روزه، 21 هزار تن در سراسر کشور در برابر کووید-19 واکسین می‌شوند.

با این حال طارق احمدی، سرطبیب شفاخانه افغان جاپان، نبود کیت‌های آزمایشی نوع اومیکرون ویروس کرونا را یک چالش جدی خوانده، می‌گوید که به دلیل نبود این کیت‌ها، افراد مبتلا به اومیکرون شناسایی نمی‌شوند.

از سویی هم داکتر ننگیالی فاروقی، متخصص بیماری‌های انتانی می‌گوید که با توجه به این‌که گسترش نوع جدید ویروس کرونا سریع است، احتمال دارد که در افغانستان نیز واقعه مثبت آن موجود باشد.

وی می‌افزاید مردم در رعایت رهنمودهای صحی و مسئولان در زمینه عملی‌سازی برنامه‌های آگاهی‌دهی و پیش‌گیرانه باید تلاش کنند تا از همه‌گیر شدن این ویروس در کشور جلوگیری شود.

این در حالی‌ است که سازمان جهانی صحت، همه‌گیری نوع اومیکرون ویروس کرونا را  نسبت به انواع دیگر آن سریع‌تر توصیف کرده و تاکید می‌کند که کشورها نباید این ویروس را دست کم بگیرند.

تدروس آدهانوم، رئیس این سازمان گفته است، با آنکه مبتلایان اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی ویروس کرونا کمتر بستری می‌شوند، اما مرگ‌ومیر به همراه دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA