ads

سراج‌الدین حقانی با سفیر چين روی روابط دوجانبه بحث کرده‌است

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله با وانگ یو، سفیر چین در افغانستان دیدار کرده و روی افزایش کمک‌های بشری آن کشور و روابط دو جانبه بحث کرده ‌است.

منصور یوسف‌زی
26 جدی 1400
سراج‌الدین حقانی با سفیر چين روی روابط دوجانبه بحث کرده‌است

عاقل‌جان عزام، معاون سخنگوی وزارت امور داخله به کلید می‌گوید، سراج‌الدین حقانی در این دیدار از کشور چین خواسته که برای به رسمیت شناخته‌شدن حکومت کنونی افغانستان، کمک‌ کند.

وی می‌افزاید، سرپرست وزارت امور داخله به سفیر چین اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

به گفته‌ی عزام، سفیر چین نیز بر ادامه همکاری‌های بشردوستانه چین و عدم مداخله این کشور در امور داخلی افغانستان تاکید کرده‌است.

در همین حال امید اوریاخیل، کارشناس مسایل اقتصادی به کلید می‌گوید که چین کشور خودکفا در عرصه اقتصادی است و روابط افغانستان با این کشور می‌تواند پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد.

وی می‌افزاید که چین از لحاظ اقتصادی می‌تواند با افغانستان همکاری کند، اما مساله به رسمیت شناختن حکومت امارت اسلامی از توان این کشور بالاست.

با این حال مقصود حسن‌زاده، کارشناس مسایل سیاسی به کلید می‌گوید که چین می‌تواند در منطقه همکار خوب ستراتیژيک افغانستان باشد و در بخش‌های مختلف به شمول به‌رسمیت شناختن حکومت جدید همکاری کند.

به گفتهء حسن‌زاده، چین از گذشته در تلاش بود تا با حکومت افغانستان روابط نزدیک داشته باشد و حال فرصت خوبی به‌دست آورده ‌است.

گفتنی‌ است که امارت اسلامی حدود پنج ماه پیش، پس از سقوط حکومت پیشین به ریاست محمد اشرف غنی، قدرت را در افغانستان در دست گرفت.

اما با وجود تلاش‌های مقام‌های امارت اسلامی، تاکنون هیچ کشوری آماده نشده تا حکومت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA