ads

تظاهرات زنان در اعتراض به رفتارهای امارت اسلامی در کابل

زنان معترض در شهر کابل امروز (۲۶ جدی)  یک بار دیگر دست به تظاهرات زده و رفتارهای امارت اسلامی در برابر زنان را محکوم کردند.

جمشید مجددی
26 جدی 1400
تظاهرات زنان در اعتراض به رفتارهای امارت اسلامی در کابل

این زنان با اعتراض از وضع محدودیت‌های امارت اسلامی در مقابل تعلیم و کار زنان، برای زنانی که در روزهای اخیر کشته ویا مفقود شده‌اند نیز دادخواهی کردند.

زنان معترض می‌گویند که عالیه عزیزی که افسر اسبق پولیس در نظام پیشین بود از مدت‌ها به این سو ناپدید شده است، زینب عبداللهی در غرب کابل از اثر تیر  اندازی نیروهای امارت اسلامی کشته شده است و دو زن لغمانی هم از سوی نیروهای امارت اسلامی مورد تیراندازی قرار گرفته‌اند.  

معترضان تاکید دارند که در برابر این رفتارهای امارت اسلامی هرگز خاموشی اختیار نمی‌کنند و از دیگر زنان افغان هم می‌خواهند که در برابر چنین رفتارهای حکومت جدید بی‌تفاوت نمانند.

نیروهای امارت اسلامی اما برای جلوگیری و متفرق‌کردن زنان معترض از “گاز‌ اشک‌آور” استفاده کرده که گفته شده شماری از آنان برای مدتی بینایی چشمان شان را از دست داده بودند.

این اعتراضات درحالی صورت می‌گیرند که ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی اعلام کرده است که حکومت جدید با آموزش زنان مخالفت ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مجاهد گفته است که مکتب‌های دخترانه بروی تمام دختران افغان در آغاز سال نو خورشیدی، گشوده خواهد شد.

از سوی دیگر جامعه جهانی تاکنون امارت اسلامی را به رعایت نکردن حقوق بشر به خصوص زنان، متهم کرده و از به رسمیت شناختن این حکومت خودداری کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA