ads

فراغت ۵۰۰ تن از نیروهای امارت اسلامی در حوزه غرب

صدها تن از نیروهای امارت اسلامی پس از آموزش‌های عقیده، بدنسازی ومحاربوی دو ماهه در قول اردوی ۲۰۷ الفاروق، امروز فارغ شدند.

سیدعارف قتالی
20 جدی 1400
فراغت ۵۰۰ تن از نیروهای امارت اسلامی در حوزه غرب

این نیروها قرار است برای تامین امنیت در حوزه ی غرب کشور گماشته شوند.

مسئولان قول اردوی ۲۰۷ الفاروق می‌گویند، این نیروها استفاده از انواع سلاح مختلف سبک وسنگین را فرا گرفته‌اند واکنون در استفاده از جنگ افزار مسلکی‌تر از گذشته شده‌اند.

مفتی عبدالغفار، مسئول عقیدتی و فرهنگی قول اردوی۲۰۷ الفاروق تعداد فارغین از دوره آموزشی دو ماهه را در حدود ۵۰۰ تن بیان می‌کند.

قاری فصیح الدین، لوی درستیز وزارت دفاع امارت اسلامی از مرکز کشور به هدف اشتراک در مراسم فراغت نیروهای آموزش دیده در قول اردوی ۲۰۷ الفاروق آمده بود.

لوی درستیز امارت اسلامی می‌گوید، پس از اعلام عفو عمومی، آغوش امارت اسلامی برای پیوستن به صفوف اردو برای عموم باز است و آنان برای جذب در بخش اردو، برای هیچ کس تفاوت قایل نخواهند شد.

قاری فصیح الدین خطاب به نیروهای امارت اسلامی می‌گوید، شما از بهر تحکیم دولت اسلامی، دفاع از تمامیت ارضی وحفظ استقلال آموزش دیده‌اید.

درهمین حال شماری از نیروهای امارت اسلامی با نمایشات شان نمود کردندکه برای تامین امنیت حوزه غرب آماده هستند.

برخی ازین نیروها می‌گویند، سینه سپر می‌کنند و برای استقلال، دفاع از تمامیت ارضی وتامین امنیت شهروندان کشور، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

با وجود تاکید مسئولان امارت اسلامی بر مسلکی بودن این نیروها، اما آگاهان نظامی در هرات نسبت به مسلکی بودن این نیروها به دیده‌ی شک می‌نگرند.

محمدنعیم غیور از آگاهان نظامی در هرات می‌گوید که بسیاری از نیروهای نظامی امارت اسلامی استفاده درست ومسلکی را از وسایط وسلاح‌های نظامی را بلد نیستند.

در حوزه غرب ۱۴ هزار نیرو تنها در قول اردوی ۲۰۷ الفاروق برای تامین امنیت این حوزه ایفای وظیفه می‌کنند. همچنان ۸۰ هزار نیرو در سراسر کشور برای تامین امنیت مستقرهستند که ثبت وزارت دفاع می‌باشند.

مسئولان وزارت دفاع می‌گویند که پیشبینی ابتدایی آنان نشان می‌دهد که امارت اسلامی برای ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار نیرو در بخش اردو ضرورت دارد.

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA