ads

درگیری شدید میان نیروهای امارت اسلامی و داعش در شهرکابل

پس از چندین هفته باشنده‌گان کابل یک‌بار دیگر شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای امارت اسلامی و اعضای گروه داعش بودند.

منصور یوسفزی
20 جدی 1400
درگیری شدید میان نیروهای امارت اسلامی و داعش در شهرکابل

مسئولان امنیتی می‌گویند، حدود یک هفته پیش برای شان اطلاع رسیده بود که در عقب ساحه خیمه لویه جرگه در مربوطات حوزه پنجم، اعضای گروه داعش جابجا شده‌اند.

حقانی، معاون حوزه پنجم امنیتی شهر کابل می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی یک‌شنبه شب، به هدف دستگیری این اعضای گروه داعش که در یک خانه کرایی زند‌گی می‌کردند، عملیات راه‌اندازی کردند.

به گفته وی، پس از درگیری حدود سه ساعته میان دو طرف، سه داعشی کشته و دو تن دیگر شان زخمی شدند.

حقانی می‌افزاید، در این درگیری که سلاح‌های سبک و سنگین به شمول راکت استفاده شد، دو تن از نیروهای امارت اسلامی نیز زخمی شدند.

از سویی هم امام‌الدین، وکیل گذر در بالاکوه افشار به کلید می‌گوید که اعضای گروه داعش از حدود دو ماه به‌اینسو در یک خانه کرایی در این منطقه زندگی می‌کردند.

وی می‌افزاید، در این خانه یک زن و یک کودک نیز زندگی می‌کردند، اما در زمان عملیات در محل حضور نداشتند.

به گفتهء امام‌الدین، در درگیری مسلحانه میان نیروهای امارت اسلامی و جنگ‌جویان داعش به مردم آسیب نرسیده، اما خانه‌های شان به گونه قسمی تخریب شده‌است.

در همین حال، شماری از باشنده‌گان محل می‌‌گویند که استفاده از سلا‌ح‌های سبک و سنگین در جریان عملیات نیروهای امارت اسلامی، باعث ایجاد وحشت در میان زنان و کودکان شد.

آنان از مقام‌های امارت اسلامی می‌خواهند که قبل از انجام این‌گونه عملیات‌ها مردم محل را در جریان بگذراند.

با این همه طاهر یرغل کارشناس مسایل نظامی به کلید می‌گوید، عملیات در ساحات مسکونی سخت‌ترین عملیات نظامی می‌باشد.

وی می‌‌افزاید که مردم، باید با نیروهای امنیتی همکاری نموده و محل بود‌وباش مجرمان و تروریستان را به نهادهای امنیتی گزارش دهند.

این در حالی‌است که در ۱۲ میزان و ۲۷ عقرب سال جاری نیز نیروهای امنیتی بالای پناه‌گاه‌های اعضای گروه داعش در مربوطات حوزه‌های پانزدهم و هفدهم امنیتی شهر کابل عملیات راه‌اندازی کردند که در پی آن چندین عضو داعش کشته و زخمی شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA