ads

استقبال دانش‌آموزان از تدریس مضمون تشبث

‌مسوولان موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث، می‌گویند که آنان برای دانش‌آموزان صنوف دهم. یازدهم و دوازدهم مکاتب، زمینه کسب مهارت‌ها را در بخش تشبث و تجارت‌های کوچک  مساعد می‌سازند.

منصور یوسفزی
13 جدی 1400

فضل‌ربی حق‌بین، رییس این موسسه به‌کلید می‌گوید که مضمون تشبث در 28 لیسه کابل، پروان، بامیان و ننگرهار تدریس می‌شود و تا کنون 71671 دانش‌آموز از برنامه آموزشی تشبث فارغ شده‌اند.

وی می‌افزاید، در مضمون تشبث برای دانش‌آموزان کسب‌دانش، روابط با بازار، مسلکی بودن، رهبری و مدیریت آموزش داده می‌شود.

به گفته‌ی حق‌بین، در مضمون تشبث در رابطه به اصطلاحات اقتصادی، آغاز مراحل کاروبار در افغانستان، انواع بازارها، نقش سکتور خصوصی در اقتصاد و پلان‌های تجارتی معلومات داده می‌شود.

پیش از این، یک نمایشگاه کوچک از سوی این موسسه برای محصولات و تولیدات دانش‌آموزان و فارغ شده‌گان مضمون تشبث نیز برگزار شده بود.

در این نمایشگاه مقام‌های معارف شهر کابل نیز اشتراک کرده و از آن استقبال کردند.

احسان‌الله خطاب، رییس معارف کابل تدریس و آموزش مضمون تشبث را اقدام مثبت دانسته تأکید کرد که امیدوار اند تا متشبثین در این عرصه پیشرفت‌های خوبی کسب کنند.

خطاب، به کلید گفت که با در نظر داشت تفام‌نامه میان وزارت معارف و موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث، سهولت‌های لازم را در این بخش برای دانش‌آموزان فراهم خواهند کرد.

با این حال، شماری از دانش‌آموزان و متشبثین، می‌گویند که پس از فراگیری مضمون تشبث توانسته‌اند کاروبار شان را رونق دهند.

محب‌الله که دانش‌آموز صنف دوازدهم است، به‌کلید می‌گوید که با یادگیری مضمون تشبث؛ فرصت ها و پیشرف‌ها در بخش تجارت‌های کوچک، رونق کار و خودکفایی را فراگرفته است.

به گفته وی، با ایجاد تجارت‌های کوچک برای شماری زیادی از فامیل‌های زمینه‌ کار مساعد شده‌است.

موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث در سال 2010 میلادی ایجاد شد و با وزارت‌های معارف، اقتصاد، صنعت و تجارت و هم‌چنان با اتاق‌های صنعت و تجارت افغانستان تفاهم‌نامه‌های را به امضا رسانید.

بر اساس معلومات این موسسه، پس از فراگیری آموزش مضمون تشبث حدود 69 درصد دانش‌آموزان کاروبار را آغاز کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA