ads

روند توزیع پاسپورت امروز در کابل آغاز شد

به اساس گفته‌های مقام‌های ریاست پاسپورت، روند توزیع پاسپورت امروز در کابل آغاز شد.

محمدفصیح متوکل
28 قوس 1400
روند توزیع پاسپورت امروز در کابل آغاز شد
صفحات اجتماعی

مقام‌های این ریاست، روز گذشته اعلام کردند که مشکلات تخنیکی در توزیع پاسپورت در کابل رفع شده و سر از امروز (یک‌شنبه) توزیع پاسپورت مطابق برنامه‌ریزی این ریاست از سر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر، شمار زیادی از متقاضیان، صبح امروز برای اخذ پاسپورت در عقب درب ریاست عمومی پاسپورت صف کشیده‌اند.

 با این حال، عالم گل حقانی رییس ریاست پاسپورت، روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که برخی از ماشین‌های بایومیتریک ریاست پاسپورت در کابل که اخیرا دچار مشکلات تخنیکی شده بودند، دوباره ترمیم شده و یک تعداد ماشین‌های جدید بایومیتریک هم آورده شده‌اند.

حقانی توضیح داد که از زمان روی‌کار آمدن امارت اسلامی تاکنون 150 هزار جلد پاسپورت، از کابل و ولایت‌ها توزیع شده‌اند که مبلغ 6 صد میلیون افغانی از این درک جمع‌آوری شده‌است.

او افزود که متقاضیانی که تذکره‌های شان مربوط به ولایات است، نباید به مرکز مراجعه کنند، بلکه به ولایت‌های مربوط خود شان مراجعه کرده و تقاضای پاسپورت کنند. اما او یادآور شد که پس از 20 جدی (ماه بعدی) که توزیع پاسپورت در کابل روزانه به تعداد 300 جلد در روز پلان شده‌است، افرادی دارای تذکره ولایت‌ها هم می‌توانند از کابل درخواست پاسپورت کنند.

رییس ریاست پاسپورت همچنان از تغییر فورم آنلاین خبرداد و توصیه کرد که متقاضیان برای اخذ پاسپورت، از فورم جدید کار بگیرند.

به گفته او روزهای پنجشنبه به مجاهدین (افراد وابسته به امارت اسلامی) اختصاص یافته است تا آنها در دیگر روزها برای اخذ پاسپورت به این ریاست مراجعه نکنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA