ads

طوفان توییتری افغان‌ها در حمایت از پناهجویان گیرمانده در اندونزیا

هزاران مهاجر افغان که از سال‌ها به این سو در اندونیزیا  گیرمانده اند، با راه اندازی طوفان توییتری خواهان توجه سازمان‌ها و کشورهای مهاجرپذیر می باشند.

صمدعلی نوازش
25 قوس 1400
طوفان توییتری افغان‌ها در حمایت از پناهجویان گیرمانده در اندونزیا

در روزهای پسین کارزاری در شبکه‌های اجتماعی به حمایت از این مهاجران راه اندازی شده است که تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار توییت از نقاط مختلف دنیا در این زمینه همرسانی شده است.

نام این کارزار (EndTo10YearsInLimbo#) نهاده شده و این مهاجران می‌گویند که از انتظار بی‌پایان به ستوه آمده‌اند و بارها دست به اعتراضات مدنی زده‌اند، اما تاکنون هیچ مرجع به خواست آنها پاسخ نداده است.

مهاجرانی که به دلایل امنیتی و عقاید شخصی شان کشورخود را ترک کرده و از سازمان ملل متحد خواهان اسکان مجدد به کشورهای دیگر شده‌اند، مسئولان این سازمان در اندونیزیا را به بی توجهی و بی کفایتی متهم می‌کنند.

شماری از پناهجویان افغان در اندونزیا در اعتراض به رفتار مسئولان سازمان ملل در اندونیزیا اخیرا دست به اعتصاب زده و برخی از آن‌ها لب‌های خود را دوخته‌اند. در سال‌های گذشته برخی از این مهاجران حتی دست به خودکشی و خودسوزی زده بودند.

این درحالی است که با سقوط دولت سابق و تصرف قدرت از سوی امارت اسلامی در افغانستان، سیل مهاجران افغان‌ به کشورهای دیگر افزایش یافت و اکنون توجه کشورها و سازمان‌های بین المللی بیشتر به مهاجران جدید می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA