ads

کمیسیون تصفیه صفوف در هرات ایجاد و به فعالیت آغاز کرد

کمیسیون تصفیه‌ی صفوف امارت اسلامی در هرات، امروز رسما ایجاد و به فعالیت آغاز کرد.

سیدعارف قتالی
17 قوس 1400
کمیسیون تصفیه صفوف در هرات ایجاد و به فعالیت آغاز کرد

مسوولان این کمیسیون، همزمان با آغاز کارشان، از بیرون‌ساختن افراد خلاف‌کار از صفوف امارت اسلامی تأکید نمودند.

این کمیسیون در هرات چهار عضو دارد و تاکنون به گونه‌ی غیررسمی ۱۰۰ تن از نیروهای امارت اسلامی را در هرات که در کارهای خلاف دست داشتند، از صفوف بیرون کرده‌است.

مولوی عبدالکریم، رییس کمیسیون تصفیه صفوف امارت اسلامی در هرات، می‌گوید که آنان متعهد هستند که افراد خلاف‌کار در صفوف امارت اسلامی در هر مقامی که باشند شناسایی و به نهادهای عدلی وقضایی بسپارند.

اما شهروندان هرات با داشتن صلاحیت این کمیسیون در تصفیه نیروهای خلاف‌کار در مقام‌‌های بالا به‌دیده‌‌ی شک می‌نگرند.

آنان می‌گویند، ممکن کسانی‌که در مقام‌های بلند در یک ولایت وظیفه دارند و مردم از این افراد نیز شاکی هستند؛ اما این کمیسیون نتواند آنان را معرفی و به پنجه‌ی قانون بسپارد.

در کنار این باشنده‌های هرات از حضور افراد دارای سن پایین و هم چنان غیرمسلکی در صفوف امارت اسلامی نگران کرده و می‌گویند، باید این افراد نیز توسط کمیسیون شناسایی و از صفوف امارت بیرون کشیده شوند.

باشنده‌های هرات می‌گویند، برخی از اعضای امارت اسلامی در ولسوالی‌ها همزمان با به قدرت رسیدن امارت اسلامی به دنبال انتقام جویی اند که باید این افراد نیز شناسایی شوند.

از سوی هم محمدنعیم غیور، آگاهان نظامی، نگران برخورد سیاسی در پروسه‌ی تصفیه صفوف امارت اسلامی است و می‌گوید، امارت اسلامی باید کسانی‌را شناسایی کند که در آزار و اذیت مردم دست دارند و ناقض حقوق شهروندان می‌باشند.

از سوی هم والی هرات که در مراسم افتتاح کمسییون تصفیه حضور داشت، از مجاهدین امارت اسلامی خواست که نگذارند افراد خلاف‌کار در صفوف امارت اسلامی پنهان بمانند.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار، به کمیسیون تصفیه صفوف نیز پیشنهاد کرد که در شناسایی افراد خلاف‌کار متعهدانه کار کند.

کمیسیون تصفیه صفوف در هرات چهار عضو دارد و نماینده‌های از مقام ولایت، قومندانی امنیه و قول اردو در آن عضویت دارند و همچنان در رأس آن رییس استخبارات ولایت قرار دارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA