ads

تاکید سازمان‌های مدافع حقوق بشر  به تامین حقوق زنان در افغانستان

سازمان عفو بین‌الملل و شماری از نهادهای مدافع حقوق بشر با راه‌اندازی کارزار حمایت از حقوق زنان افغان، از جامعه بین‌المللی خواسته که بر تعهدات بلندمدت خود برای حمایت از حقوق زنان در افغانستان، پایبند باشد.

صمدعلی نوازش
4 قوس 1400
تاکید سازمان‌های مدافع حقوق بشر  به تامین حقوق زنان در افغانستان

امسال وضعیت زنان افغان در کارزار ۱۶ روزه  مبارزه با خشونت جنسیتی  که هر ساله از روز ۲۵ نوامبر آغاز می‌شود، مورد توجه سازمان‌های مدافع حقوق بشر، قرار گرفته است.

براساس گزارش‌ها، این سازمان‌ها می‌خواهند ‌داستان زندگی ۱۶ زن فعال افغان را انعکاس دهندکه در دو دهه گذشته توانسته بودند در برابر هرگونه خشونت و تبعیض ایستادگی کنند.

سمیرا حمیدی، یکی از مسئولان عفو بین‌الملل در بخش آسیای جنوبی با رسانه‌ها گفته است، درحالیکه کشور با بحران اقتصادی و انسانی مواجه می‌باشد، ممانعت زنان افغان از کار و تحصیل بسیار تاسف‌آور است.

این فعال حقوق بشر از حکومت جدید افغانستان می‌خواهد که به حقوق زنان و دختران احترام بگذارند و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که برای حمایت زنان افغان مستقیما با آنها در تماس شوند.

با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان، محدودیت‌ها برفعالیت‌ها و تحصیل زنان و دختران روزبروز درحال بیشتر شدن است. تاکنون دروازه‌های مکاتب بروی دختران بالاتر از صنف ششم در سراسر کشور، باز نشده اند و وضعیت محصلان دختر در پوهنتون‌ها نیز درحالت بی سرنوشتی قرار دارد. در روزهای پسین وزارت امربه معروف و نهی ازمنکر امارت اسلامی محدودیت‌های جدیدی را بر فعالیت‌های رسانه‌ای و هنری زنان، وضع کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA