ads

نگرانی متخصصان صحی از شیوع بیشتر ویروس کرونادر افغانستان

شماری از متخصصان صحی می‌گویند که با فرارسیدن فصل سرما، رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان، افزایش خواهد یافت.

راحله یوسفی
12 عقرب 1400
نگرانی متخصصان صحی از شیوع بیشتر ویروس کرونادر افغانستان

آنان هشدار می‌دهند، اگر مردم و مسئولان در رابطه به راهنمایی‌های صحی بی‌توجهی کنند، افغانستان به‌زودی شاهد موج جدید این ویروس خواهد بود.

داکتر طارق احمدی، سرطبیب شفاخانه افغان جاپان به کلید می‌گوید که در فصل زمستان، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های ویروسی و بکتریایی به‌شمول کرونا، رشد سریع دارند.

وی تاکید دارد که اگر مردم به راهنمایی‌های صحی توجه نکرده و از تشکیل تجمعات جلوگیری نکنند، رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کشور، به گونه چشم‌گیر افزایش خواهد یافت.

از سوی‌هم شماری از شهروندان کشور نیز با اشاره به تجمعات مردم در جاهای مزدحم، از احتمال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ابراز نگرانی می‌کنند.

زیبا یکی از باشنده‌گان کابل می‌گوید که تجمعات مردم در ریاست پاسپورت، بانک‌ها و سایر محلات مزدحم شهر، زمینه انتقال ویروس را فراهم می‌سازد.

وی از کم‌شدن برنامه‌های آگاهی‌دهی وزارت صحت عامه، از طریق منابع اطلاع‌رسانی مانند رسانه‌های تصویری و صوتی نیز انتقاد می‌کند.

با این حال، بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، در گفتگو با کلید، آمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور را در حال حاضر نگران‌کنند نمی‌داند؛ اما تاکید دارد که مسئولان وزارت صحت عامه، تدابیر لازم را برای جلوگیری و مقابله با موج جدید ویروس کرونا روی دست گرفته است.

وی می‌افراید که مسئولان صحی در تلاش‌اند تا برنامه‌های آگاهی‌دهی در مورد رعایت توصیه‌های صحی را از طریق رسانه‌ها و مساجد، از سر گیرند.

این درحالی‌ست که تنها در یک شبانه‌روز گذشته، 16 مورد جدید مبتلایان کرونا در نقاط مختلف افغانستان، شناسایی شده‌اند و همزمان با آن سه تن از مبتلایان نیز جان باخته‌اند.

بر اساس آمارهای وزارت صحت عامه، با ثبت واقعات جدید، شمار افرادی که تاکنون در کشور به کووید-19 مبتلا شده‌اند، به 156 هزار و 323 تن افزایش یافته است که از این میان، هفت هزار و 248 تن آنان، جان باخته‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA