ads

شکایت خبرنگاران از محدود شدن منابع اطلاع‌دهی

نهادهای حامی خبرنگاران و شماری از خبرنگاران در کشور از محدود شدن منابع اطلاع‌دهی شکایت دارند.

نویسنده: راحله یوسفی
25 سنبله 1400
شکایت خبرنگاران از محدود شدن منابع اطلاع‌دهی
عکس از شبکه‌های اجتماعی

آنان می‌گویند که نهادهای دولتی، مسوولان اطلاع‌رسانی ندارند و تنها منبع اطلاع‌دهی شان چند تن از اعضا کمیسیون فرهنگی امارات اسلامی اند.
حجت الله مجددی؛ عضو فدارسیون خبرنگاران افغانستان، به کلید گفت که شماری زیادی از خبرنگاران در کابل و دیگر ولایت‌ها از کم‌بود منابع اطلاع‌دهی شکایت دارند.
مجددی، تاکید کرد که مسوولان امارت اسلامی، تهعد کردند که هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های اداره‌های دولتی، دفتر سخنگویان این اداره‌ها نیز فعال می‌شود و همکاری دوامدار با رسانه‌ها ادامه خواهد داشت.
در همین حال، شماری از خبرنگاران می‌گویند که هنگام تهیه خبر و گزارش، به مشکل کم‌بود منابع پاسخ‌گوی حکومتی مواجه‌ می‌شوند.
احمد نوید کاوش؛ خبرنگار یکی از تلویزیون‌های خصوصی در افغانستان گفت، در برخی موارد به سوال‌های خبرنگاران پاسخ مشخص و قناعت‌بخش داده نمی‌شود.
از سویی هم، احمد صهیب حسرت؛ خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های خصوصی در کشور می‌گوید که پیش از آمدن طالبان به کابل، سخنگویان شان فعال بودند و در بسیاری موارد به پرسش‌های، خبرنگاران به زودترین فرصت پاسخ می‌دادند؛ اما اکنون در بسیاری موارد به تماس‌های خبرنگاران پاسخ نمی‌دهند.
با این همه، مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که آنان، همواره با خبرنگاران همکار بوده و به پرسش‌های شان پاسخ می‌دهند.
قاری یوسف احمدی؛ سرپرست مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، گفت که مسوولان امارت اسلامی، در هر زمانی به خبرنگاران پاسخ‌گو بوده و تا کنون هیچ کوتاهی در امر اطلاع‌دهی به رسانه‌ها صورت نگرفته است.
گفتنی‌ست که نزدیک به دو هفته از اعلام کابینه جدید به رهبری محمد حسن آخند؛ سرپرست ریاست‌الوزراء می‌گذرد.
اما تا کنون اداره‌های دولتی به‌گونه کامل فعال نشده و مسوولان اطلاع‌رسانی نیز در این اداره‌ها فعالیت ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA