ads

از سرگیری صادرات و واردات از طریق خط آهن حیرتان

پس از حدود سه‌ هفته، خط آهن شهرک بندری حیرتان دوباره به روی واردات و صادرات اموال تجارتی فعال شد.

نویسنده: جواد نبی‌زاده
11 سنبله 1400
از سرگیری صادرات و واردات از طریق خط آهن حیرتان
عکس از شبکه‌های اجتماعی

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت بلخ می گویند، دراین مدت بیش از 1400 واگون مواد اولیه تاجران افغان، در بندر تجارتی ازبیکستان گیر مانده بود که روز چهارشنبه (10 سنبله) با بازگشایی این مسیر، 77 واگون وارد کشور گردید.
انجنیر محمد حسن انصاری؛ معاون اجرایی این نهاد به کلید گفت، با بازگشایی خط آهن، واردات اموال تجارتی به‌حالت عادی برگشته و قیمت مواد خوراکی نیز تا چند روز آینده کاهش می‌یابد.
در همین حال، شماری باشنده‌گان ولایت بلخ که از باز شدن دوباره بندرهای تجارتی به‌خصوص خط آهن به روی اموال تجارتی خوش‌بین اند، ابراز امیدواری می‌کنند که با فعال شدن این بخش‌ها زمینه کار برای مردم فراهم گردد.
از سویی هم، مردم از طالبان می‌خواهند که در شرایط دشوار کنونی، نظارت دقیق از قیمت مواد خوراکی در سطح شهر داشته و نگذارند که دوکان داران دست به احتکار بزنند.
آنان که از آغاز دوباره واردات به کشور خوشحال‌اند، گفتند که این وضعیت روی قیمت‌ها نیز تأثیر مثبت گذاشته است.
از نخستین روز تغییر نظام در کشور، مرز مشترک میان افغانستان و ازبیکستان به روی رفت و آمد مردم و اموال تجارتی مسدود گردید که در پی آن، قیمت مواد خوراکی در کشور به‌گونه بی‌سابقه‌ای بلند رفت.
با این حال، مسوولان می‌گویند که در روزهای اخیر، این مرز تنها به روی واردات و صادرات باز گردیده و تا کنون چندین واگون حاوی مواد اولیه، وارد افغانستان شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA