ads

امنیت مراسم عاشورا در کابل از سوی طالبان تامین شد

هرچند نگرانی‌ها از عدم برگزاری مراسم عاشورا وجود داشت، اما عزاداران حسینی در کابل می‌گویند که این مراسم با امنیت تمام برگزار شد.

نویسنده: مقدس هاشمی
28 اسد 1400
امنیت مراسم عاشورا در کابل از سوی طالبان تامین شد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

این عزارداران، درصحبت با کلید گفتند که طالبان، از قبل به آنان اطمینان داده بودند که امنیت مراسم را تامین می‌کنند.
حسین حسن‌زاده؛ یک تن از عزاداران حسینی امروز پنج‌شنبه (28 اسد) به کلید گفت، طالبان اسلحه‌ای را که برای تامین امنیت مراسم عزاداری استفاده می‌شد، جمع‌آوری و خود تامین امنیت کردند.
حسن زاده گفت، در جریان مراسم عزاداری عاشورا هیچ رویداد امنیتی، رخ نداده است و آنان توانسته‌اند در فضای امن در این مراسم اشتراک کنند.
درهمین حال، شماری دیگر می‌گویند که مراسم عاشورا در سال جاری، نسبت به سال گذشته نسبتا متفاوت بوده است.
جوادعلی خادم، به کلید گفت که سال گذشته، مردم با ترس وهراس در مراسم عزاداری اشتراک کردند، اما در سال جاری، بدون ترس و افراز حتی یک ایست بازرسی، به این مراسم حاضر شدند.
به گفته وی، هیچ نوع آزار واذیتی از سوی طالبان به آنان نرسیده است.
ازسویی هم سید حسین عالمی بلخی؛ وزیر پیشین امور مهاجرین و عودت کننده‌گان، در جریان سخنرانی در مراسم عاشورا در کابل، از طالبان خواست که به ارزش‌های پذیرفته شده مردم افغانستان، تمکین کنند.
بلخی افزود، شماری ازعلمای اهل تشیع، نظریات، نگرانی و خواست‌های شان را طی نامه‌ای، با جامعه جهانی و طالبان شریک ساخته‌اند.
به گفته وی، طالبان ضمن استقبال از این نامه، وعده سپرده‌اند که روی این موارد گفت‌وگو خواهد شد.
این درحالی‌ست که در پی ورود طالبان به شهر کابل، نگرانی‌ها مبنی بر از دست رفتن دستآورد های مردم افغانستان به خصوص زنان افزایش یافت، اما طالبان نسبت به حفظ این ارزش‌ها تجدید تعهد کرده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA