ads

عبدالله: ادامه وضعیت کنونی و ابهام در بحث صلح برای مردم قابل قبول نیست

نماینده‌گان کشورها و نهادهای اشتراک کننده در نشستی که در مورد صلح افغانستان، در دوحه برگزار گردید، خواهان توقف فوری جنگ در کشور، از سرگیری مذاکرات صلح، تشکیل حکومت همه شمول و دست یافتن به راه حل سیاسی شدند.

نویسنده: جمشید مجددی
20 اسد 1400
عبدالله: ادامه وضعیت کنونی و ابهام در بحث صلح برای مردم قابل قبول نیست

نماینده‌‌گان سازمان ملل متحد، اتحادیه‌ اروپا و کشورهای امریکا، بریتانیا، روسیه، چین، پاکستان، ازبیکستان و قطر، عصر سه‌شنبه (19 اسد) در نشستی که در آن نماینده‌گان گروه طالبان و مقام‌های افغان نیز حضور داشتند، با ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در افغانستان، تاکید کردند که جنگ راه حل نیست.
در همین حال، عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی، در جریان سخنرانی در این نشست، از جامعه‌ جهانی خواست که درباره‌ بحران بی‌سابقه انسانی در افغانستان بی‌تفاوت نماند و برای طالبان در مورد صلح پیام واضح بدهد.
عبدالله، افزود که ادامه وضعیت فعلی و ابهام در بحث صلح، برای مردم قابل قبول نیست.
وی، تاکید کرد که دولت افغانستان، خواهان حل بحران از راه گفت‌وگو است، اما طالبان برخلاف تعهد شان، جنگ و خشونت را تشدید بخشیده و حمله‌های تهاجمی خود را بر شهرها آغاز کرده‌اند.
این درحالی‌ست که در ماه‌های اخیر، گروه طالبان با تشدید حمله‌ها ده‌ها ولسوالی و چندین شهر را تصرف کرده است.
بر اساس گزارش‌ها، در تازه‌ترین مورد سه‌شنبه شب، شهرهای پلخمری و فیض‌آباد نیز به تصرف این گروه درآمده و درگیری‌های سنگین در بخش‌های از شهر ترینکوت نیز جریان دارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA