ads

درس‌های حضوری پوهنتون‌ها در برخی ولایت‌ها آغاز شد

وزارت تحصیلات عالی می‌گوید، در یازده ولايتی که آمار ویروس کرونا در آنها رو به کاهش است، امروز شنبه (16 اسد) درس‌های حضوری پوهنتون‌ها دوباره آغاز شد.

نویسنده: منصور یوسفزی
16 اسد 1400
درس‌های حضوری پوهنتون‌ها در برخی ولایت‌ها آغاز شد

حامد عبیدی؛ سخنگوی این وزارت به کلید گفت، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ده ولايت دیگر نیز آمار ویروس کرونا در حال کاهش است و درس‌‌های حضوری در اين ولايت‌ها هفته آينده آغاز خواهد شد.
به گفته‌ی عبیدی، شماری زیادی از محصلان واکسین دریافت کرده‌اند و تا یک هفته دیگر، تمام محصلان، استادان و کارمندان پوهنتون‌ها، در برابر ویروس کرونا واکسین خواهند شد.
با این حال، وزارت صحت عامه با اشاره به آغاز درس‌های حضوری‌ پوهنتون‌ها می‌گوید، در ولایت‌های که آمار ویروس کرونا کاهش یابد، وزارت تحصیلات می‌تواند درس‌های حضوری پوهنتون‌های خصوصی و دولتی را آغاز کند.
میرویس علی‌زی؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه به کلید گفت، تمام محصلان مکلف‌اند که توصیه‌های صحی به‌شمول استفاده از ماسک را عملی کنند و مسوولیت نظارت آن بر عهده وزارت تحصیلات عالی است.
وی افزود، تا کنون حدود 1.7 میلیون تن از استاد و محصلان پوهنتون‌ها و نیز شاگردان در سراسر کشور واکسین کرونا دریافت کرده‌اند.
در این میان، شماری از داکتران به اين باوراند که اگر توصیه‌های صحی از سوی محصلان رعایت نشود، آمار مبتلایان ویروس کرونا افزایش خواهد یافت و امکان رفتن به موج چهارم نیز وجود دارد.
داکتر فریدالله عمری به کلید گفت، به‌خاطر جلوگیری از شیوع موج چهارم و افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا، تمام محصلان باید موارد صحی را رعایت کرده و خود را واکسین کنند.
اما شماری از محصلان می‌گويند، که در روز نخست تدریس حضوری در پوهنتون‌ها، توصيه‌های صحی تا حد زيادی از سوی محصلان مراعات نشد.
بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، در شبانه روز گذشته ۲۱۸ تن به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۰ تن از مبتلایان نیز جان‌های شان را از دست داده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA