ads

صالح: قمیت همسوویی با طالب سنگین خواهد بود

امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهوری، سفر رئیس جمهور غنی به امریکا را یکی از پر دستآوردترین سفرها در تاریخ سفرهای خارجی کشور خوانده، می‌گوید که امریکا کمک‌های امنیتی، دفاعی، اقتصادی، بشر دوستانه و دپلوماتیک خود به افغانستان را ادامه می‌دهد.

نویسنده: جمشید مجددی
6 سرطان 1400
صالح: قمیت همسوویی با طالب سنگین خواهد بود

امرالله صالح، که در ترکیب هیئت دولت افغانستان در جریان سفر به امریکا حضور داشت، با اشاره به اهداف سفر این هیئت نگاشته که گسترده‌گی عملیات جاری نظامی تروریستان، نشان می‌دهد که یک دستگاه منظم نظامی همآهنگی را به‌دوش دارد.
وی، تاکید کرده که وسایل ارتباطی، سوق و اداره از راه دور را آسان ساخته و برای اثبات موقف‌اش،ثبوت مادی و معنوی در دست است.
از سویی هم، معاون اول ریاست جمهوری نگاشته که پاکستان به‌عنوان میزبان طالبان، می‌تواند نقش قابل لمسی در صلح بازی کند و به دوست قابل اعتماد ملت افغانستان تبدیل شود.
امرالله صالح، هشدار داده که قمیت همسوویی با طالب، بسیار سنگین خواهد بود.
گفتنی‌ست که رئیس جمهور غنی، پنج‌شنبه گذشته، در راس یک هیئت‌ عالی‌رتبه دولتی به‌شمول عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی، به واشنگتن سفر کرد و با رئیس جمهور و دیگر مقام‌های این کشور، در مورد روند صلح، روابط دو کشور پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان و دیگر موضوعات، بحث کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA