ads

تقبیح حمله بر دانش‌آموزان مکتب سیدالشهدا از سوی کودکان در مزارشریف

شماری از دانش‌آموزان مکتب در شهر مزارشریف، حمله بر دانش‌آموزان مکتب سید الشهدا در دشت برچی کابل را تقبیح نموده و عاملان این حمله را دشمنان دانایی خطاب نموده اند.

جواد نبی‌زاده
19 ثور 1400
تقبیح حمله بر دانش‌آموزان مکتب سیدالشهدا از سوی کودکان در مزارشریف

آنان، می‌گویند که تداوم این چنین حملات آنان را نگران ساخته و از این پس نمی‌توانند با فکر آرام به مکتب رفته و درس‌های شان را ادامه دهند.

شماری از آنان در صحبت با کلید می‌گویند که از شنیدن این خبر شوکه شده و ترس در وجود شان پیدا شده‌است که مبادا در آینده بالای آنان چنین حمله صورت گیرد.

در همین حال انیسه، مادر یکی از دانش‌آموزان مکتب، نگران آینده‌ی فرزندش بوده و می‌گوید که در چنین وضعیت، هزاران غصه و غم سراغ او را می‌گیرد تا فرزندش از مکتب به خانه برگردد..

از سویی هم، موول بنیاد کودک در افغانستان، حمله بالای کودکان دانش‌آموز را بزرگ‌ترین جنایت بشری دانسته و از جامعه جهانی خواستار کمک و همکاری در زمینه‌ی دادخواهی خون این کودکان گردیده‌اند.

 مریم کریمی، مسوول این بنیاد می‌گوید که دشمنان دانایی هراس از آینده‌ی این کودکان داشته و همواره بالای تأسیسات علمی و فرهنگی حمله می‌کنند.

حمله بالای دانش‌آموزان مکتب سید الشهدا، عصر روز شنبه، در ساحه‌ی دشت برچی کابل اتفاق افتاده و تا ظهر روز یک‌شنبه، آمار جان‌باخته‌گان این رویداد به بیش از 50 تن و آمار زخمی‌های آن به بیش از 100 رسیده است.

این حمله، موج عظیمی از تقبیح کاربران صفحات اجتماعی در داخل و بیرون از کشور را به همراه داشته و حکومت را در تامین امنیت جان شهروندان ناکام خوانده‌اند.

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA