ads

نگرانی از ساخت و ساز در ساحه پوهنتون بامیان

شماری از استادان پوهنتون بامیان از ساخت و ساز خود سر در ساحه پوهنتون این ولایت اظهار نگرانی می کنند و می گویند که اگر این روند ادامه داشته باشد، برای ساخت تعمیر های جدید برای پوهنحی ها، مکانی باقی نخواهند ماند.

اسحق اکرمی
18 ثور 1400
نگرانی از ساخت و ساز در ساحه پوهنتون بامیان

از سویی هم، مسوولان ساخت‌وساز را در اطراف ساحه پوهنتون بامیان تایید کرده می‌گویند که در سال‌های گذشته شماری از این ساحات غصب شده‌است.

دکتور عزیز محبی، رییس پوهنتون بامیان، می‌گوید که ۷۴خانه مسکونی در ساحه پوهنتون بامیان ساخته شده‌است و این وضعیت نگران‌کننده می‌باشد.

پوهنتون بامیان دارای ۷ پوهنحی و ۳۴ دیپارتمنت می‌باشد که بیش از هفت‌هزار محصل مصروف آموختن علم‎اند؛ اما آنان از نبود فضای سبز، آب آشامیدنی، کتاب‌خانه و کمبود صنف‌های درسی شکایت دارند.

محصلین، از وزارت تحصیلات عالی و حکومت می‌خواهند که برای ساخت‌وساز توجه بیش‌تر نمایند، تا مشکلات محصلین حل گردد.

مسوولان، می‌گویند که ۲۱۶ جریب زمین ساحه‌ی پوهنتون بامیان می‌باشد؛ اما یک شهرک جدید به نام اتفاق به طرف غرب پوهنتون بامیان در حال ساخت‌وساز است.

حاجی دوست محمد، مالک شهرک اتفاق می‌گوید که آنان سند قانونی دارند و ۱۴۰ جریب زمین را برای پوهنتون بامیان در سال‌های گذشته اختصاص بود؛ ولی ۷۴ جریب زمین این شهرک در ساحه پوهنتون بامیان است که باید حکومت استملاک نماید.

 اما شماری از کارشناسان، از ساخت‌وساز در اطراف ساحه پوهنتون بامیان انتقاد نموده می‌گویند که در شماری از ولایات افغانستان، خیرین به شکل رایگان زمین‌های شخصی شان را در اختیار مراکز آموزشی قرار می‌دهند؛ اما در بامیان‌ برعکس آن جریان دارد و ساحه پوهنتون در حال غصب‌شدن است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA