ads

سیلاب‌های ماه جاری 60 تن را کشته و 300 خانه را به گونه‌ی کلی تخریب کرده‌است

در تازه‌ترین مورد، در پی فروریختن دیوار یک خانه در نتیجه‌ی لغزش کوه در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا، هفت تن جان باخته‌‌اند.

مقدس هاشمی
18 ثور 1400
سیلاب‌های ماه جاری 60 تن را کشته و 300 خانه را به گونه‌ی کلی تخریب کرده‌است
عکس از آرشیف

 

عبدالشایق شروش کوهستانی، سخنگوی قومندانی امنیه ولایت کاپیسا در صحبت با کلید، با تایید این حادثه گفت که این رویداد جمعه‌شب در دره‌ی غوث ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا رخ داده‌است که در نتیجه‌ی آن هفت تن از اعضای یک خانواده به شمول مادر و شش فرزندش جان باخته‌اند.

درهمین حال، وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، می‌گوید که به اثر سیلاب‌ها در ولایت‌های مختلف خسارات هنگفت جانی و مالی به مردم رسیده‌است.

عبدالسمع ضربی، معاون سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث به کلید گفت، در ماه جاری به اثر سرازیرشدن سیلاب‌ها در 20 ولایت کشور 60 تن جان باخته و 30 تن دیگر مجروح شده‌اند.

به گفته‌ی وی، در نتیجه‌ی این سیلات‌ها بیش‌تراز 300 خانه به گونه‌ی کلی و 1000 خانه به گونه‌ی قسمی تخریب گردیده و شماری از باشنده‌گان این ولایت‌ها بی‌جا شده‌اند.

در همین حال ضربی می‌گوید، که تیم‌های سروی این وزارت کمک‌های اولیه را به متضررین رسانده‌اند؛ اما در برخی ولایت جنگ و ناامنی‌ها سبب شده تا این کمک‌ها به سیلاب زده‌گان نرسد.

وی تاکید می‌کند که در هماهنگی با نهادهای بین‌المللی تلاش دارند تا این کمک‌ها را به همه آسیب‌دیده‌گان برسانند.

از سویی هم، اداره‌ی ملی هواشناسی یک بار دیگر از ادامه‌ی بارنده‌گی‌ها در ولایت‌های مرکزی در هفته جاری خبر می‌دهد.

محمد نسیم مرادی، آمر پیش‌بینی آب و هوای اداره‌ی ملی هواشناسی به کلید گفت که سطح بارنده‌گی‌ها در ولایت‌های مرکزی بیش‌تر است.

به گفته‌ی وی، این بارنده‌گی‌ها سیلاب‌هایب را نیز به همراه خواهد داشت.

این در حالی‌ست که همه‌ساله با آغاز فصل بهار و شروع بارینده‌گی‌های شدید در کشور، خسارات زیاد مالی و جانی برای شهروندان کشور می‌رسد.

هرچند که همه‌ساله با آغاز فصل بهار، اداره‌ی ملی هواشناسی همواره از وقوع سیلاب‌ها خبر می‌دهد؛ اما ظاهراً به این هشدارها توجه صورت نمی‌گیرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA