ads

تطبیق طرح سرسبزی اطراف بند امیر آغاز شد

تطبیق طرح سرسبزی اطراف بند امیر؛ نخستین پارک ملی افغانستان، با هزینه ۴۰ میلیون افغانی، از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با همکاری اداره محلی بامیان، بعد از ظهر روز چهارشنبه (15 ثور) آغاز شد.

نویسنده: اسحق اکرمی
16 ثور 1400
تطبیق طرح سرسبزی اطراف بند امیر آغاز شد

لطیف عظیمی؛ سخنگوی والی بامیان، گفت که در مرحله نخست سرسبزی بند امیر، ۱۸ هزارهکتار زمین اطراف این بند، در مدت هشت سال، از سوی وزارت زراعت با همکاری موسسه‌ها، سرسبز می‌شود.
وی گفت که سرسبزی اطراف بند امیر، باعث افزایش گردشگران خواهد شد.
در همین حال، هیئت اعزامی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، می‌گوید که با تطبیق طرح سرسبزی بند امیر، در هفت هزار هکتار زمین، نهال مثمر غرس می‌گردد و در هفت هزار هکتار دیگر جنگلات زودرس و دیررس و چوب صنعتی، احداث خواهد شد.
اعضای این هیئت گفتند که برای حفاظت از آب و خاک نیز چهار هزار هکتار زمین دیگر، از طریق کشت علوفه، بته و درختچه، سرسبز می‌شود.
بندامیر، سالانه میزبان ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی می‌باشد و برای باشنده‌گان آن نیز زمینه کار را فراهم ساخته است.
با این حال، باشنده‌گان بامیان، از آغاز روند سرسبزی بند امیر، استقبال کردند.
هوای بندامیر در فصل بهار و تابستان خشک می‌باشد و کوه‌ها آن علوفه و جنگل ندارد.
اما محمد ابراهیم دادفر؛ ريیس اداره محیط زیست بامیان، از آغاز روند سرسبزی این بند استقبال کرده، می‌گویند که این طرح، برای کاهش آلود‌ه‌گی هوا مؤثر است.
گفتنی‌ست که بند امیر، در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهر بامیان موقعیت دارد که در سال ۱۳۸۷ هجری خورشیدی، از سوی دولت افغانستان، اولین پارک ملی کشور نام‌گذاری شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA