ads

اعتراض تاجران مواد نفتی و گاز در بلخ

شماری از تاجران مواد نفتی و گاز در شهر مزارشریف، ادعا دارند که از یک هفته به این‌سو، بیش‌تر از 20 عراده موتر مواد نفتی و گاز در دوراهی حیرتان از سوی حکومت توقف داده شده‌است.

جواد نبی‌زاده
15 ثور 1400
اعتراض تاجران مواد نفتی و گاز در بلخ

 

 

آنان می‌گویند که توقف این عراده‌جات در یک مکان آُسیب‌پذیر بوده و در وضعیت فعلی احتمال حریق‌شدن آن می‌رود.

مومن ضیایی، یک‌تن از تاجران مواد نفتی می‌گوید که برخورد حکومت در تمام بندرهای افغانستان یک‌سان نبوده و همواره تاجران در بندر حیرتان و آقینه مورد فشار از سوی حکومت مرکزی قرار می‌گیرند.

وی می‌افزاید، تمام موترهای مواد نفتی که توقف داده شده، هیچ مشکل قانونی نداشته و از یک هفته به این‌سو در دوراهی حیرتان بی‌سرنوشت ایستاد می‌باشند.

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، می‌گویند که این وضعیت باعث فرار سرمایه‌گذاران در کشور گردیده و از حکومت می‌خواهند که هر‌چه زودتر به خواست‌های سرمایه‌گذاران رسیده‌گی نمایند.

آرش یونسی، رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، بلخ می‌گوید که اسناد گمرکی موترهایی که توقف داده شده‌است، هیچ‌گونه مشکل نداشته و از یک هفته به این طرف، چندین‌بار این مشکل را با حکومت محلی بلخ شریک ساخته‌اند؛ اما تا حال به این مشکل رسیده‌گی نشده‌است.

در همین حال ملک نادر صافی، یک‌تن می‌گوید که اگر به خواست‌های تاجران رسیده‌گی نشود، تمام تاجران مواد نفتی در بلخ دست به اعتصاب کاری زده و فروش مواد نفتی و گاز را متوقف می‌سازند.

این تاجران، ادعا دارند که موترهای مواد نفتی و گاز، دارای ظرفیت بیش‌تر از 40 تن را داشته؛ اما حکومت از آنان می‌خواهد که بالاتر از 25 تن بار نکنند.

آنان، می‌گویند که در هوای گرم در صورتی که کم‌تر از 40 تن بار گردد، احتمال حریق و انفجار تانکرهای تیل و گاز می‌رود.

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA