ads

اراضی تحت کشت مواد مخدر در هرات افزایش یافته است

پولیس مبارزه با مواد مخدر در ولایت هرات به کلید، می‌گوید که ساحات کشت مواد مخدر از چهار ولسوالی به نه ولسوالی گسترش یافته است.

سمیه ولی‌زاده
15 ثور 1400
اراضی تحت کشت مواد مخدر در هرات افزایش یافته است
تریاک

نظام‌الدین بهاوی، مدیریت پولیس مبارزه با مواد مخدر در هرات، می‌گوید که تاکنون فقط ۷۰۰ هکتار زمین تحت کشت مواد مخدر در ولسوالی‌های هرات شناسایی شده؛ اما مساحت اراضی زیر کشت مواد مخدر بیش‌تر از این رقم می‌باشد.

بهاوی می‌افزاید، اکنون نیروهای پولیس مبارزه با مواد مخدر در میدان‌های جنگ مصروف مبارزه هستند و به همین دلیل در سال روان خورشیدی هیچ عملیات جهت تخریب اراضی کشت مواد مخدر راه‌اندازی نشده‌است.

وی همچنان تصریح می‌کند که در سال گذشته هم به دلیل مشکلات امنیتی تنها چهار عملیات صورت گرفته که در نتیجه ۲۰ جریب زمین تحت کشت مواد مخدر تخریب شده‌است.

نظام‌الدین بهاوی، مدیر پولیس مبارزه با مواد مخدر، بیان می‌کند که علاوه بر مخالفین مسلح دولت، شماری از مقام‌های حکومت وابسته به شبکه‌های مافیایی از کشت مواد مخدر سود می‌برند.

شماری از اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی هرات یکی از عوامل اصلی ادامه‌ی جنگ را، افزایش کشت مواد مخدر عنوان می‌کنند.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات از افزایش کشت مواد مخدر ابراز نگرانی می‌کند.

طاهری، برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر را طی دو دهه اخیر، پروژه‌یی دانسته افزود که حکومت در برابر شبکه‌های مافیای مواد مخدر ضعیف می‌باشد.

معاون شورای ولایتی هرات، اضافه می‌کند که با تامین صلح و امنیت دایمی کشت مواد مخدر در افغانستان از بین خواهد رفت.

همچنان سیداشرف سادات، مسوول مجمع نهادهای مدنی در حوزه غرب افغانستان به این باور است که طی دو دهه‌ی اخیر با وجود مصرف میلیون ها دالر به هدف از بین بردن کشت مواد مخدر، اراده قوی در این راستا وجود نداشته است.

سادات، می‌گوید که افزایش کشت مواد مخدر در کشور منجر به شدت جنگ شده است.

از سویی هم، شماری از باشنده‌های ولایت هرات افزایش کشت مواد مخدر را خطر جدی دانسته و بیان می‌کنند که پدیده‌ی کشت مواد مخدر نسل‌های آینده را نیز متضرر خواهد کرد.

به اساس ارزیابی مشترک اداره‌ی ملی احصاییه و معلومات و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل مناطق در سال ۱۳۹۹ تحت کشت کوکنار در افغانستان ۳۷ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش یافته‌است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA