ads

وزرای خارجه امریکا و بریتانیا، توافق با ایران بر سر آزادی زندانیان دو تابیعتی را در ازای پرداخت پول رد کردند

وزرای خارجه امریکا و بریتانیا روز دوشنبه گزارش‌های منتشرشده درباره‌ی توافق با ایران برای مبادله زندانیان در ازای پول یا آزاد کردن پول‌های بلاک شده را رد کردند.

عبدامالک عطش
14 ثور 1400
وزرای خارجه امریکا و بریتانیا، توافق با ایران بر سر آزادی زندانیان دو تابیعتی را در ازای پرداخت پول رد کردند

 

وزرای خارجه امریکا و بریتانیا روز دوشنبه گزارش‌های منتشرشده درباره‌ی توافق با ایران برای مبادله زندانیان در ازای پول یا آزادکردن پول‌های بلاک‌شده را رد کردند.

بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا، نیز تاکید کرده که این کشور همه تلاش خود برای آزادی نازنین زاغری و دیگر زندانیان دو تابعیتی در ایران را به کار خواهد گرفت.

قبلا، شبکه‌ی خبر ایران و همچنین المیادین، از توافق ایران با بریتانیا برای آزادی احتمالی نازنین زاغری در ازای دریافت پول از بریتانیا و همچنین توافق با امریکا بر سر تبادل زندانیان در ازای رفع توقیف از بخشی از منابع ارزی بلاک شده خبر داده بودند.

این خبر روز یک‌شنبه بلافاصله با تکذیب مقام‌های دو کشور روبه‌رو شد و روز دوشنبه نیز در بالاترین سطوح نیز آنتونی بلینکن و دومینیک راب، وزرای خارجه امریکا و بریتانیا و همچنین بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا آن را تکذیب کردند.

گفتنی‌ست که دست‌کم چهار دوتابعیتی امریکایی ایرانی شامل سیامک و باقر نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی در ایران بازداشت و زندانی شده‌اند. همچنین نازنین زاغری‌ و انوشه آشوری دو شهروند بریتانیایی ایرانی و ارس امیری، فعال فرهنگی و محصل پوهنتون کینگستون در بریتانیا به هنگام سفر به ایران بازداشت و زندانی شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA