ads

اداره‌های دولتی در بامیان اطلاعات را با رسانه‌های شریک نمی‌سازد

شماری از خبرنگاران در ولایت بامیان، از محدود شدن آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات در این ولایت، شکایت دارند.

نویسنده: اسحق اکرمی
13 ثور 1400
اداره‌های دولتی در بامیان اطلاعات را با رسانه‌های شریک نمی‌سازد

علی سامی؛ یک تن از خبرنگاران در بامیان گفت که در سال‌های اخیر، برخی اداره‌های دولتی در این ولایت، معلومات را با رسانه‌ها شریک نمی‌کنند که این امر باعث محدود شدن آزادی بیان می‌شود.
گفتنی‌ست که یکی از دستآوردهای مهم دولت افغانستان در دو دهه اخیر، آزادی بیان و ایجاد صد‌ها رسانه چاپی، انترنتی، صوتی و تصویری است.
از سویی هم، قانون حق دسترسی به اطلاعات افغانستان، یکی از بهترین قوانین در سطح جهان به‌حساب می‌آید که همه اداره‌های دولتی، مکلف به شریک ساختن اطلاعات بر اساس آن اند.
اما شماری از خبرنگاران در ولایت بامیان می‌گویند که بیشتر کارمندان دولتی از این قانون آگاهی ندارند. ربابه رضایی؛ خبرنگار زن در ولایت بامیان، از برخورد دوگانه مسوولان دولتی شکایت دارند.
با این حال، نجیبه نجوا؛ مسوول کمیته مصوونیت خبرنگاران در ولایت بامیان، بلند بودن قیمت برق، نبود مطبعه، محدودیت آزادی بیان و بی توجهی مقام‌های حکومتی به گزارش‌های تحقیقی را از مشکلات جدی، فراروی خبرنگاران و رسانه در این ولایت می‌داند.
در همین حال، اسحق موحد؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان گفت، هر خبرنگاری که از اداره‌های دولتی شکایت داشته باشد، می‌تواند فرم شکایات را خانه‌پری کند.
وی تاکید کرد که به مشکلان خبرنگاران، به‌گونه حتمی رسیده‌گی خواهد شد.
گفتنی‌ست که در یک سال اخیر، ترور و تهدید خبرنگاران در افغانستان افزایش یافته که این چالش باعث کاهش تعداد خبرنگاران به‌خصوص خبرنگاران زن در رسانه‌های کشور شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA