ads

اعتصاب کاری اتحادیه خدمات دوایی در غرب افغانستان پایان یافت

اعتصاب کاری اتحادیه خدمات دوایی زون غرب افغانستان، پایان یافت و همزمان با آن، شماری از وارد کننده‌گان و تولید‌ کننده‌گان دوا، از خسارات بیش از صدهزار دالر طی ۶ روز اعتصاب کاری شان خبر می‌دهند.

نویسنده: مهرو سروری
1 ثور 1400
اعتصاب کاری اتحادیه خدمات دوایی در غرب افغانستان پایان یافت

محمد جمیل قناعی؛ رئیس کمیته نظارت وتفتیش اتحادیه خدمات دوایی زون غرب و یک تن از وارد کننده‌گان دوا در ولایت هرات، درنشست خبری گفت که از آغاز اعتصاب کاری این اتحادیه تاکنون، بیش از صدهزار دالر به اعضای این اتحادیه خساره وارد شده است.
از سویی هم محمد رسول؛ معاون یکی از شرکت‌های تولید و توزیع دوا در افغانستان گفت، در هر روز اعتصاب کاری اعضای اتحادیه خدمات دوایی زون غرب، حداقل ۱۰ هزار دالر به این شرکت خساره وارد شده است.
وی، با اشاره به افزایش علاقمندی‌ها برای سرمایه‌‌گذاری در بخش تولید دوا، تصریح کرد که فراهم‌سازی زمینه فعالیت برای این طیف وبهبود وضعیت امنیتی، میزان تولیدات دوا را در افغانستان، در ۵ سال آینده به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.
در همین حال عبدالکریم شیرزاد؛ رئیس اتحادیه خدمات دوایی زون غرب، در این نشست خبری گفت، در نتیجه جلسه‌ که میان نماینده‌گان خدمات دوایی و مسوولان اداره امور ریاست جمهوری و اداره دوا و غذای کشور برگزار گردید، طرح انحصاری ساختن خدمات دوایی به ۵ شرکت و زنجیره‌یی شدن فعالیت دواخانه‌ها، ملغی اعلام گردید.
وی، با اشاره به واردات سالانه نزدیک به یک میلیارد دالر دوا به افغانستان، انحصاری ساختن واردات دوا به ۵ شرکت را یک اقدام مافیایی، مغایر قانون اساسی و منافع ملی کشور عنوان کرد.
با این همه، جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات از تلاش‌های جدی اداره محلی، برای بهبود وضعیت امنیتی و حمایت از سکتور خصوصی به منظور گسترش فعالیت‌های اقتصادی در این ولایت، سخن می‌زند.
این درحالی‌ست که به گفته مسوولان اتحادیه خدمات دوایی زون غرب، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شرکت وارداتی و ۷۰ فابریکه تولید دوا در افغانستان فعالیت دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA