ads

عمده‌فروشان دوا طرح جدید حکومت را غیر عادلانه خواندند

مالکان نزدیک به 300 شرکت عمده دوا در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ؛ به و طرح جدید حکومت در مورد واردات دوا اعتراض کرده و آن‌را غیر عادلانه خواندند.

نویسنده: جواد نبی‌زاده
26 حمل 1400
عمده‌فروشان دوا طرح جدید حکومت را غیر عادلانه خواندند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

آنان می‌گویند، حکومت با ایجاد طرح جدید می‌خواهد که واردات دوا را برای 5 شرکت مشخص واگذار و 4000 دواخانه زنجیره‌یی را در سطح کشور ایجاد کند.
این دوا فروشان گفتند که این طرح حکومت، نزدیک به 5 صد هزار دوا فروش را در سطح افغانستان بیکار می‌سازد.
اتحادیه خدمات دوایی زون شمال می‌گوید که طرح اداره دوا و غذا، در زمینه‌ واردات دوا به داخل افغانستان، گنگ بوده و نیاز به وضاحت دارد.
انجنیر شعیب صافی؛ رئیس اتحادیه خدمات دوایی زون شمال گفت که طرح جدید اداره امور در زمینه‌ واردات دوا به دست چند شرکت محدود، به ضرر مردم خواهد بود.
در همین حال، مالکان شرکت‌های دوایی از حکومت می‌خواهند که به جای انحصار واردات دوا، لابراتوارهای مجهز را در بندرها و شهرهای بزرگ افغانستان اعمار کند تا دوای بی کیفیت وارد نشود.
از سویی هم، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت بلخ، از حکومت می‌خواهند که هر چه زودتر به خواست‌های سکتور دوا فروشی رسیده‌گی نموده و از وارد شدن خسارات بیشتر به مردم، جلوگیری کند.
نصیر احمد قاسمی؛ مدیر عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ، گفت که باید هرچه زودتر جلو قاچاق دوا در بندرهای افغانستان گرفته شود.
گفتنی‌ست که معترضان هشدار داده‌اند که اگر به خواست‌های شان رسیده‌گی نشود، تمام دوا فروشی‌های شهر، مسدود خواهند شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA