ads

طرح ارگ، در مسوده پیش‌نویس طرح صلح گنجانده شده است

محمد یونس قانونی؛ رئیس کمیته تهیه و توحید پیش‌نویس طرح صلح، می‌گوید که ریاست جمهوری، یک طرح یک صفحه‌یی را به این کمیته سپرده بود که در مسوده نهایی، گنجانده شده است.

نویسنده: خیرالبنات سادات
24 حمل 1400
طرح ارگ، در مسوده پیش‌نویس طرح صلح گنجانده شده است

قانونی، امروز سه‌شنبه (24 حمل، در یک نشست خبری گفت، هیئت افغانستان با طرح واحد اما دارای دو گزینه، در نشست ترکیه اشتراک خواهد کرد که گرینه نخست، طرح رئیس جمهور و گزینه دوم، طرح حکومت انتقالی خواهد بود.
به گفته وی، اطلاعاتی وجود دارد که برای اشتراک در نشست ترکیه، یک هیئت از آدرس جمهوریت تعیین شده.
یونس قانونی گفت که این هیئت، نمی‌تواند ممثل واقعیت‌های عینی افغانستان باشد.
از سویی هم عطاء محمد نور؛ عضو کمیته تهیه و توحید پیش‌نویس طرح صلح می‌گوید، در صورتی که طرح ریاست جمهوری در نشست ترکیه، با بن‌بست مواجه شود، طرحی که از آدرس شورای عالی مصالحه ملی آماده شده است، مورد بحث قرار خواهد گرفت.
در همین حال، شماری از مقام‌ها و دیگر سیاسیون افغان نیز در این نشست خبری، دیدگاه‌های شان را در رابطه به نشست ترکیه، ابراز کردند.
محمد عمر داوودزی؛ نماینده خاص رئیس جمهور در امور پاکستان، از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواست که به منظور تسریع روند صلح و ایجاد فضای اعتماد میان دوطرف، زندانیان یک‌دیگر را رها کنند.
سید اکبر آغا؛ رئیس مجتمع راه نجات افغانستان نیز از حکومت و گروه طالبان خواست که روی تشکیل یک حکومت اسلامی، به توافق برسند.
قرار است ترکیه، از یک نشست بزرگی در مورد صلح افغانستان، میزبانی کند.
بر اساس گزارش‌ها، این نشست در شانزدهم اپریل سال جاری آغاز و برای ده روز ادامه خواهد یافت.
اما گروه طالبان اعلام کرده که در صورت برگزاری نشست ترکیه در شانزدهم اپریل، نماینده‌گان این گروه نمی‌توانند در آن اشتراک کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA