ads

نگرانی شهروندان مزارشریف از بلندرفتن بهای مواد اولیه در ماه رمضان

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، باشنده‌های شهر مزارشریف، می‌گویند که بهای تمام مواد خوراکی در بازارها بلند رفته است.

جواد نبی‌زاده
23 حمل 1400
نگرانی شهروندان مزارشریف از بلندرفتن بهای مواد اولیه در ماه رمضان

آنان ادعا دارند که همه‌ساله در ماه مبارک رمضان، تاجران و دوکان‌داران دست به احتکار و قیمت‌فروشی زده و بهای مواد خوراکی را بلندتر می‌سازند.

شماری از باشنده‌های شهر مزارشریف، در صحبت با کلید، حکومت را در زمینه‌ی کنترول و نظارت بهای مواد اولیه ناکام دانسته و می‌گویند که در تمام ایام رمضان، تاجران در تعیین قیمت اجناس دست‌ باز داشته و به هر قیمت که خواسته باشند مواد اولیه را بالای مردم به فروش می‌رسانند.

آنان از حکومت و تاجران می‌خواهند که اقتصاد مردم را در نظر گرفته، بعد بهای مواد خوراکی را بلند ببرند.

در همین حال شماری از دوکان‌داران شهر مزارشریف، احتکار و قیمت‌فروشی را از سوی تاجران بیان نموده و می‌گویند که دوکان‌داران در این زمینه نقش نداشته و تاجران که این اجناس را از خارج وارد می‌کنند، به هر قیمت که خواسته باشند بها تعیین می‌نمایند.

 مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ، می‌پذیرند که بهای مواد خوراکی در بازارها بلند رفته؛ تاجران را عامل قیمت‌فروشی اجناس مواد خوراکی نمی‌دانند.

نصیر احمد قاسمی، مدیر عامل این اداره می‌گوید که اخاذی و زورگیری‌های افراد مسلح غیرمسوول در مسیر راه‌ها و پرداختن مالیه به حکومت افغانستان و گروه طالبان، روی قیمت‌ها تاثیر گذاشته و تاجران ناگزیراند اجناس را بلندتر به فروش برسانند.

فقر و بی‌کاری، بلندرفتن بهای مواد اولیه در ماه مبارک رمضان، نگرانی‌ها را در میان مردم بیشتر ساخته‌است؛ آنان از حکومت می‌خواهند در بازار ها نظارت جدی داشته و نگذارد که در چنین وضعیت مواد اولیه به قیمت‌های بلندتری بالای مردم به فروش رسانده شود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA