ads

مجلس نماینده‌گان، مسوولين بلندرتبه‌ی امنيتی را به روز شنبه به این مجلس فراخواند

مجلس نماينده‌گان افغانستان، به هدف بررسی لغوشدن سفر اسد قیصر، رییس پارلمان پاکستان، مسوولين بلندرتبه‌ی امنيتی را به روز شنبه به این مجلس فراخوانده بود.

منصور یوسفزی
21 حمل 1400
مجلس نماینده‌گان، مسوولين بلندرتبه‌ی امنيتی را به روز شنبه به این مجلس فراخواند

میر حیدر افضلی، رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس نماینده‌گان می‌گويد، پاسخ‌های مسوولين امنيتی قناعت اعضای مجلس را حاصل نکرده که برای روشن‌شدن موضوع یک هیات بررسی تعیین شده‌است.

وی افزود، با پایان کار هيات، نتیجه‌ی آن‌ همه‌گانی می‌شود.

از سویی هم، میرافغان صافی، عضو مجلس نماینده‌گان و رییس کمیسیون مالی و بودجه‌ی مجلس نماینده‌گان گفت، اظهارات موجودیت مواد منفجره در میدان هوایی از جانب ناتو بوده‌است.

وی افزود، امکان دارد که کنترول میدان هوایی در دست نیروهای امنیتی نه، بل در دست ناتو باشد.

به گفته صافی، در حالی‌ که حکومت پاکستان از هیات پارلمانی افغانستان، استقبال گرمی نموده بود؛ اما لغوشدن سفر هيات پارلمانی آن کشور به افغانستان، نه تنها کار مناسبی نبوده، بلکه می‌تواند روی روابط دو کشور در آینده نیز تاثیر بگذارد.

حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت داخله می‌گوید، به دلیل پيداشدن مشکل تخنیکی و مواد منفجره، به مدت دوساعت میدان هوایی بسته شده و به شمول پرواز هیات پاکستان، چهار سفر دیگر نیز به تعویق افتاد.

وی افزود، این نخستین‌بار نیست که در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، مواد منفجره پیدا می‌شود، پیش از اين نیز بارها چنین اتفاقی افتاده است.

به گفته‌ی سرپرست وزارت داخله، با ادارات مربوطه کار می‌کنند تا میدان هوایی را از مواد منفجرناشده پاکسازی کنند.

قرار بود اسد قیصر، رییس پارلمان پاکستان به دعوت رسمی مجلس نماینده‌گان افغانستان به روز پنج‌شنبه‌ی هفته گذشته به کابل بیاید؛ اما به دلیل پيداشدن مواد منجفرناشده به طیاره‌‎ی حامل وی، اجازه‌ی نشست داده نشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA