ads

زلمی خلیل‌زاد، با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله در کابل دیدار کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، دیدار نموده‌است.

عبدالمالک عطش
21 حمل 1400
زلمی خلیل‌زاد، با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله در کابل دیدار کرد

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده‌است که در این دیدار که قبل از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری انجام شده، هر دو جانب در رابطه به انکشافات پروسه‌ی صلح و آماده‌گی‌ها برای کنفرانس قریب‌الوقوع ترکیه، بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

از سویی هم، شورای عالی مصالحه ملی طی یک اعلامیه گفته که  رييس این شورا نیز با نماینده ایالات متحده‌ی امریکا برای صلح افغانستان دیدار کرده‌است.

بر بنیاد اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی، در این دیدار آقای خلیل‌زاد، بر حمایت همه‌‌جانبه‌ی امریکا از تلاش‌های صلح افغانستان تأکید نموده و گفته‌است که ایالات متحده در تلاش‌های صلح و دوران پسا صلح در کنار ملت و مردم افغانستان می‌ماند.

خلیلزاد اضافه کرده که جهان توقع دارد تا جمهوری اسلامی افغانستان با طرح واحد به اجلاس استانبول برود.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز از تسریع روند صلح استقبال کرده و از آماده‌گی طرف جمهوری اسلامی افغانستان برای اشتراک و موفقیت اجلاس استانبول اطمینان داده‌است.

قرار است تا چند روز دیگر در رابطه به پروسه صلح افغانستان نشستی به میزبانی سازمان ملل متحد در ترکیه برگزار شود. حکومت انتقالی از مباحث عمده‌ی این نشست گفته شده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA