ads

مسوده طرح صلح به رهبری شورای عالی مصالحه سپرده می‌شود

شورای عالی مصالحه ملی از پایان کار کمیته تهیه و توحید پیش‌نویس طرح صلح خبر داده، می‌گوید که روز شنبه (21 حمل) آخرین نشست آن برای تدقیق دیدگاه‌های جمع‌آوری شده، برگزار خواهد شد.

نویسنده: محمد فصیح متوکل
20 حمل 1400
مسوده طرح صلح به رهبری شورای عالی مصالحه سپرده می‌شود

این کمیته، به ریاست محمد یونس قانونی؛ عضو رهبری شورای عالی مصالحه ملی، حدود پنج جلسه برگزار و طرح‌های را که از سوی حکومت، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، رسانه‌ها و شهروندان کشور ارائه شده بود، تحلیل کرد.
سید بشیر بشرمل؛ عضو کمیته‌ رسانه‌های شورای عالی مصالحه ملی به کلید گفت، مرحله نخست کار کمیته تخنیکی که توحید نظریات است تکمیل شده و پس از تدقیق دیدگاه‌ها، مسوده طرح صلح به رهبری این شورا سپرده خواهد شد.
با این حال، تحلیلگران سیاسی به این باورند که بررسی طرح‌های صلح در کمیته تخنیکی شورای عالی مصالحه ملی، به تسریع روند صلح می‌انجامد.
اسدالله ولوالجی؛ آگاه امور سیاسی گفت که کار کمیته‌ تخنیکی صلح، برای نشست ترکیه و برداشتن پیچیده‌گی‌های روند صلح، مفید خواهد بود.
از سویی هم، سیدناصر موسوی؛ آگاه امور سیاسی در صحبت با کلید گفت، مردم افغانستان انتظار دارند که دولت، سیاسیون، نهادهای مدنی و سایر طرف‌ها با یک طرح واحد و روشن، در نشست ترکیه اشتراک و از حوزه جمهوریت دفاع کنند.
به گفته وی، اشتراک در این نشست با چندین طرح، به نفع طالبان خواهد بود.
گفتنی‌ست که امریکا، حدود دو ماه پیش، به هدف تسریع پروسه صلح، طرح ایجاد حکومت انتقالی صلح را با دولت افغانستان و گروه طالبان شریک ساخت.
اما رئیس جمهور غنی می‌خواهد که در نشست ترکیه، طرح صلح خود را ارائه کند که انتخابات زودهنگام نیز در آن شامل است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA