ads

58 تن در افغانستان به نوع جهش‌یافته کرونا مبتلا شده‌اند

مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند که نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در افغانستان در حال گردش است و تا کنون، 58 تن در چندین ولایت، به آن متبلا شده‌اند.

نویسنده: خیرالبنات سادات
19 حمل 1400
58 تن در افغانستان به نوع جهش‌یافته کرونا مبتلا شده‌اند

به گفته این مسوولان، سرعت انتشار این نوع ویروس کرونا که منشاء آن بریتانیا است، نسبت به نوع قبلی آن بیشتر، اما مرگ و میر ناشی از آن کمتر است.
دستگیر نظری؛ سخنگوی وزارت صحت عامه، در صحبت با کلید گفت، 54 تن در ولایت ننگرهار، سه تن در ولایت لوگر و یک تن دیگر در ولسوالی سروبی ولایت کابل، به نوع جهش‌یافته ویروس کرونا، مبتلا شده‌اند.
با این حال نظری گفت، لابراتوارهای افغانستان ظرفیت تشخیص و شناسایی تمامی انواع ویروس کرونا را دارند.
سخنگوی وزارت صحت عامه، یک‌بار دیگر تاکید کرد که تنها راه کاهش واقعات، مراعات کردن توصیه‌های صحی از سوی مردم است.
دستگیر نظری، با ابراز نگرانی گفت که با وجود راه‌اندازی تمامی برنامه‌های آگاهی‌دهی، هنوز هم مردم در مقابل ویروس کرونا بی‌تفاوت‌اند که به همین دلیل، واقعات مثبت این ویروس در آینده، افزایش خواهد یافت.
با این حال، رستم محمدی؛ یک‌تن از باشنده‌گان کابل، نقش مردم را در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مهم خوانده، گفت که با رعایت توصیه‌های صحی، از شدت انتشار این ویروس کاسته خواهد شد.
وی، گفت که برای حفاظت خود و خانواده‌اش، نکات صحی را رعایت می‌کند.
با این همه، شعیب شاداب؛ باشنده ناحیه سوم شهر کابل، نقش آگاهی‌دهی را در جلوگیری از گسترش نوع جدید ویروس کرونا، باارزش خوانده و از مسوولان وزارت صحت خواست، تا برنامه‌های آگاهی‌دهی را از طریق رسانه‌ها افزایش دهند.
این درحالی‌ست که بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، از حدود یک ماه به این‌سو 102 هزار تن در کشور، دوز نخست و دوم واکسین کرونا را دریافت کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
با این حال، واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان، همچنان در حال افزایش است.
تا کنون بیش از 57 هزار تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان 2 هزار و 521 تن جان باخته‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA