ads

شاگردان مکاتب در ولایت بلخ، از کم‌بود کتاب‌های درسی شکایت دارند

همزمان با آغاز سال تعلیمی 1400، شماری از شاگردان و معلمان در ولایت بلخ، از کم‌بود کتاب‌های درسی در این ولایت شکایت نموده، از حکومت می‌خواهند که در زمینه حل این مشکل، اقدام کند.

نویسنده: جواد نبی‌زاده
4 حمل 1400
شاگردان مکاتب در ولایت بلخ، از کم‌بود کتاب‌های درسی شکایت دارند

مقام‌های ریاست معارف ولایت بلخ نیز تائید می‌کنند که این ریاست، با کم‌بود 60 درصدی کتاب مواجه‌ است، اما وزارت معارف وعده سپرده که در سال جاری، این مشکل حل خواهد شد.
شماری از شاگردان مکاتب در شهر مزار شریف می‌گویند، نبود ساختمان و صنف‌های معیاری و کم‌بود کتاب، از جمله مشکلات بزرگ معارف در این ولایت می‌باشد.
تمنا و نیلاب؛ دو تن از شاگردان می‌گویند که خانواده‌های فقیر توان خرید کتاب برای فرزندان شان را ندارند.
در همین حال، شریفه عارف؛ معلم یکی از مکاتب شهر مزارشریف گفت که در چنین وضعیت، روند تدریس به‌گونه درست پیش نمی‌رود.
وی تاکید کرد که به‌همین دلیل، شاگردان صنف‌های بلندتر با مشکل یادگیری مواجه می‌شوند.
با این حال، مسوولان ریاست معارف ولایت بلخ می‌گویند، برای حل مشکل کم‌بود کتاب‌های درسی، این ریاست از خانواده‌ها خواسته که کتاب‌های اضافه شان را به این ریاست تسلیم کنند.
علی‌الله امیری؛ رئیس معارف بلخ گفت، وزارت معارف وعده سپرده که در سال جاری، کتاب‌های جدید برای شاگردان مکاتب در ولایت بلخ، ارسال می‌شود.
از سویی هم، امیری با اشاره به کم‌بود ساختمان مکاتب و صنف‌های درسی گفت که سال گذشته، 100 باب مکتب در ولایت بلخ اعمار گردیده و قرار است در سال جاری نیز چندین باب مکتب دیگر نیز اعمار گردد.
این درحالی‌ست که بر اساس معلومات ریاست معارف ولایت بلخ، حدود 600 هزار شاگرد در 600 مکتب این ولایت، توسط بیش از 14 هزار معلم، تدریس می‌شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA