ads

خلیلزاد: در مورد گزینه‌های مختلف برای پیش‌برد پروسه صلح با مقام‌های افغان گفت‌وگو شده است

زلمی خلیلزاد؛ نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که در جریان سفرش به کابل، در مورد گزینه‌های مختلف برای پیش‌برد پروسه صلح، با مقام‌های افغان گفت‌وگو کرده است.

نویسنده: جمشید مجددی
14 حوت 1399
خلیلزاد: در مورد گزینه‌های مختلف برای پیش‌برد پروسه صلح با مقام‌های افغان گفت‌وگو شده است

خلیلزاد، در تویترش نگاشته که دولت افغانستان و طالبان، باید راهی برای توافق سیاسی و تامین آتش‌بس دایمی و جامع، پیدا کنند.
زلمی خلیلزاد، در جریان هفته جاری، وارد کابل شد و با مقام‌های افغان به‌شمول رئیس جمهور غنی، عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی و برخی سیاسیون افغان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در همین حال، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا گفته که یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای پیش‌برد پروسه صلح افغانستان، ایجاد یک حکومت مشارکتی است که با گروه طالبان نیز شریک خواهد شد.
از سویی هم این دپلومات امریکایی می‌گوید، پیشنهاد شده تا ملل متحد یک نشست بزرگ را با اشتراک کشورهای دخیل در مساله صلح افغانستان به شمول ایران و پاکستان، برگزار کند تا یک دیدگاه مشترک و همکاری در سطح بین‌المللی، برای تسریع روند صلح به‌وجود آید.
مقام‌های افغان، تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند، اما پیش از این تاکید کرده‌ بودند که ایجاد حکومت مؤقت در افغانستان، قابل قبول نیست.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA