ads

راه‌اندازی برنامه حمایت از جوانان تحصیل کرده در شهر مزارشریف

شماری از فرهنگیان با همکاری یک مکتب خصوصی به روز سه‌شنبه، برنامه‌ی را زیر نام قلم را نشکنید برای حمایت از جامعه‌ی تحصیل کرده و افراد تأثیرگذار جامعه راه اندازی نموده‌اند.

جواد نبی‌زاده
12 حوت 1399
راه‌اندازی برنامه حمایت از جوانان تحصیل کرده در شهر مزارشریف

 

 

آنان از حکومت می‌خواهند که امنیت این قشر را در جامعه تأمین نموده و زمینه اشتغال را برای آنان فراهم سازند.

شاه ولی رحمانی؛ برگزارکننده‌ی این همایش می‌گوید که در سال های اخیر به دلیل نا امنی و بیکاری، افراد تحصیل کرده و نخبه‌ی کشور با هزار مشقت و دشواری از کشور سفر نموده و به جا های دیگری پناه برده‌اند.

وی از حکومت می‌خواهد که فرصت بهتری را برای جوانان مساعد سازند تا جوانان تحصیل کرده‌ از کشور فرار نکنند.

در همین حال عبدالهادی نظری؛ یک‌تن از فرهنگیان بلخ از مسوولان حکومتی می‌خواهد که دست قلم‌به‌دستان را گرفته و آنان را حمایت نمایند تا از طریق آنان فرهنگ‌سازی بهتر صورت گیرد.

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ، می‌پذیرند که در طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش جنگ و ناامنی در سطح کشور، جوانان زیادی برای نجات جان شان پا به فرار گذاشته و کشور را ترک نموده‌اند.

مطیع الرحمن کریمی؛ رییس این اداره می گوید که بیکاری یکی از معضل های دیگری در میان جوانان تحصیل کرده به شمار آمده که باعث فرار آنان می‌گردد.

برگزارکننده‌گان این همایش از حکومت و جامعه‌ی جهانی خواستار توقف جنگ و آتش‌بس در کشور بوده و می‌گویند که با آمدن صلح، این چالش‌ها با گذشت زمان برطرف می‌گردد.

 

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA