ads

مسوده سوم بودجه ملی سال 1400مالی تصویب شد

سرانجام پس از دوماه تنش میان ولسی جرگه و حکومت  بر سر مسوده بودجه ملی سال مالی  1400، سند این بودجه با اکثریت آرا تصویب و به این تنش‌ها پایان داده شد.

خیرالبنات سادات
4 حوت 1399
مسوده سوم بودجه ملی سال 1400مالی تصویب شد

رییس و شماری از اعضای این جرگه می‌گویند در اثر موضع‌گیری‌های منصفانه این مجلس، بخش‌های مهم خواسته‌های نماینده‌گان مردم در مسوده سوم بودجه ملی سال مالی 1400 از سوی حکومت مد نظر گرفته شده‌است.

میررحمن رحمانی؛ رییس ولسی جرگه به روز دوشنبه در جلسه عمومی این مجلس گفت، در اثر ایستاده‌گی نماینده‌گان مردم، اصلاحات لازم در مسوده سوم سند بودجه سال مالی 1400 به‌وجود آمده‌است.

به گفته‌ی آقای رحمانی، آن‌چه این جرگه در مدت دوماه انجام داده، به منظور آوردن اصلاحات در این سند بوده و هیچ‌گونه برخورد سیاسی مطرح نبوده‌است.

همزمان با این، میرافغان ساپی؛ رییس کمیسیون مالی و بودجه، محاسبات عمومی و امور بانک‌ها می‌گوید، در سند سوم بودجه ملی سال مالی 1400 تمامی تعدیلات پیشنهادی ولسی جرگه از سوی حکومت مدنظر گرفته شده واصلاحات لازم در آن به‌وجود آمده‌است.

آقای ساپی، افزودن دو هزار افغانی به معاشات معلمان و کارکنان پایین رتبه خدمات ملکی، حذف برنامه‌ی دسترخوان ملی، تنقیص در پول کودهای احتیاطی 91 و 92 حذف بودجه واحد عملیاتی ارگ را از مهم‌ترین بخش‌های اصلاح شده در این سند عنوان می‌کند.

با این همه، سید عظیم کبرزانی؛ عضو کمیسیون مالی و بودجه می‌گوید، این کمیسیون در روشنایی قانون و اصول وظایف داخلی مجلس، جلسات متعدد تخنیکی را با وزارت مالیه دایر و مسوده سوم بودجه را مورد غور و بررسی قرار داد.

به گفته‌ی آقای کبرزانی، در مسوده سوم بودجه، به تمامی نگرانی‌های نماینده‌گان مردم رسیده‌گی شده‌است.

گفتنی‌ست که مجموع بودجه ملی سال مالی 1400، 473 میلیارد و 41 میلیون افغانی می‌باشد که از منابع داخلی و خارجی تمویل می‌گردد.

از این میان،311 میلیارد و 505 میلیون آن را بودجه عادی و 161 میلیارد و 535 میلیون آن را بودجه انکشافی تشکیل می‌دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA