ads

معلمان هرات، از تصمیم ولسی‌جرگه استقبال کردند

صدها تن از معلمان در ولایت هرات‌، امروز سه‌شنبه (28 دلو) با راه‌اندازی راهپیمایی گسترده، حمایت شان را از تصمیم ولسی‌جرگه مبنی بر یکسان سازی معاشات معلمان وکارمندان دولتی، اعلام کردند.

نویسنده: مهرو سروری
28 دلو 1399
معلمان هرات، از تصمیم ولسی‌جرگه استقبال کردند

آنان، در این راهپیمایی حکومت را به سوء استفاده از خاموشی معلمان متهم نموده، با صدور قطع‌نامه‌ای از والی هرات خواستند تا آن‌را به حکومت مرکزی برساند.
محمد صابر مشعل؛ رئیس شورای منتخب معلمان ولایت هرات گفت، معاشی که از سوی حکومت برای معلمان پرداخته می‌شود، تکافوی نیازمندی‌های آنان را نمی‌کند.
وی هشدار می‌دهد، در صورتی‌که به خواسته معلمان مبنی بر افزایش معاشات شان اقدام عملی صورت نگیرد، در ماه حمل سال 1400 دست به اعتصاب کاری خواهند زد.
با این حال شماری از معلمان، ازدیاد معاش را حق مسلم‌ِشان دانسته می‌گویند، معاشی که اکنون از سوی حکومت برای آنان پرداخته می‌شود، برای شان کافی نیست.
این معلمان، با اشاره به چالش‌های اقتصادی فراراه ‌شان، از حکومت می‌خواهند تا در مسوده سوم بودجه سال مالی 1400 روی افزایش معاشات معلمان تمرکز بیشتر داشته باشد.
در همین حال سید وحید قتالی؛ والی هرات می‌گوید که قطع‌نامه معلمان این ولایت را برای رسیده‌گی بیشتر، به مراجع مربوطه در مرکز، انتقال خواهد داد.
قتالی، از ایجاد کمیسیون شش نفره معلمان ذکور و اناث در سطح محلی، برای بحث بیشتر در این مورد نیز خبر داد.
با این همه غلام فاروق نظری؛ نماینده مردم هرات در ولسی‌جرگه، با اشاره تلاش‌های اعضای این مجلس برای یکسان‌سازی معاشات کارمندان دولتی، می‌گوید که در آینده نزدیک، بودجه تائید و مشکلات معاشات کارمندان دولتی به‌خصوص معلمان بر طرف خواهد شد.
به گفته وی، اعضای ولسی‌جرگه، برای یکسان‌سازی معاشات کارمندان دولتی، موافقت سرپرست وزارت مالیه را نیز به‌دست‌ آورده‌اند.
گفتنی‌ست که چند روز پیش نیز معلمان چندین ولایت دیگر با راه‌اندازی دادخواهی‌های گسترده، خواهان افزایش معاشات‌شان در بودجه سال مالی 1400 شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA