ads

مسدود شدن شاهراه در دوراهی حیرتان، میلیون‌ها دالر برای تاجران خساره وارد کرده است

شماری از تاجران و صنعت کاران، از مسدود شدن شاهراه عمومی توسط راننده‌گان موترهای باربری شکایت نموده، می‌گویند که از حدود 20 روز به‌اینسو، اموال تجارتی در دوراهی حیرتان، گیرمانده و باعث میلیونها دالر خسارات مالی شده است.

نویسنده: جواد نبی‌زاده
26 دلو 1399
مسدود شدن شاهراه در دوراهی حیرتان، میلیون‌ها دالر برای تاجران خساره وارد کرده است

حاجی یاسین اکبری؛ رئیس اتاق صنایع و معادن ولایت بلخ، امروز یکشنبه (26 دلو) در یک نشست خبری گفت که بیش از 10 درصد فابریکه‌های این ولایت، به‌دلیل نداشتن مواد خام، از فعالیت بازمانده و اجناس تولیدی سایر فابریکه‌ها به دلیل مسدود بودن راه‌های ترانزیتی، در گدام‌ها باقی مانده است.
در همین حال شکور یوسف‌زی و فیروز؛ دو تن از تاجران گفتند که نزدیک به دو میلیون قطعه مرغ، در ولایت بلخ موجود است که بیشتر از یک میلیون آن، به‌دلیل تمام شدن دانه، در معرض خطر قرار دارند.
به گفته آنان، در پی مسدود شدن شاهراه توسط راننده‌گان، قیمت تمام اجناس بلند رفته و مردم نا گزیر‌اند هر جنس را صد تا دو صد افغانی بلند‌تر خریداری کنند.
از سویی هم، غلام محمد ابراهیم‌زاده؛ یک‌تن از تاجران، چالش‌های موجود سرمایه گذاران را بازی‌های سیاسی در سطح کشور دانسته، می‌گویند که قرار است برخی افراد، از این چالش‌ها بهره‌برداری سیاسی کنند.
مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، می‌گویند که حکومت مکلف است تا مشکلات تاجران و راننده‌گان را بررسی نموده و به آن رسیده‌گی کند.
حاجی خیرالدین مایل؛ معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت، در 18 روز اخیر که شاهراه عمومی در ساحه دوراهی حیرتان، به‌روی موترهای باربری مسدود گردیده، میلیون‌ها دالر خسارات مالی، برای تاجران وارد شده است.
با این همه، حکومت محلی بلخ، هفته گذشته، از بر طرف شدن مشکلات راننده‌گان موترهای باربری خبرداده گفتند که وزارت ترانسپورت، به تمام ریاست‌های خود هدایت داده که جمع‌آوری کمیشن از موتر‌های باربری را متوقف ساخته و راه‌های رفت‌وآمد موتر‌های باربری را باز کنند.
اما راننده‌گان موترهای باربری، به‌دلیل شفاهی بودن این هدایت، آن را رسمی ندانسته و خواستار صدور مکتوب در این زمینه‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA