ads

نهادهای مدنی یک‌بار دیگر بر شناسایی عاملان ترورهای هدفمند تاکید کردند

شماری از نهادهای مدنی هشدار می‌دهند که در صورت عدم شناسایی عاملان ترورهای هدفمند خبرنگاران و فعالان مدنی، تظاهرات گسترده مردمی راه‌اندازی خواهند کرد.

نویسنده: بهشته محمدی
3 دلو 1399
نهادهای مدنی یک‌بار دیگر بر شناسایی عاملان ترورهای هدفمند تاکید کردند

این نهادها امروز جمعه (3 دلو) طی نشست خبری قطعنامه‌ای صادر کردند که در آن، بر مصوونیت خبرنگاران و فعالان مدنی تاکید شده است.
شهرام رحمانی؛ رئیس سازمان نسل سبز در این نشست گفت که حکومت نمی‌تواند تنها با تقبیح کردن قتل خبرنگاران و فعالان مدنی، از مسوولیت‌های خود در قبال این قشر شانه خالی کند.
وی افزود که مسوولان حکومتی، باید برای جلوگیری از ادامه این ترورها، پلان‌ها و برنامه‌های منظم روی دست گیرند و دشمنان جان خبرنگاران و فعالان مدنی را شناسایی کند.
از سویی هم نصیر رشتیا؛ یک‌تن از فعالان مدنی، با انتقاد شدید از کاکردهای حکومت گفت، با آنکه حکومت می‌داند که خبرنگاران و فعالان مدنی تحت تهدید قرار دارند، اما هیچ کار محسوسی برای جلوگیری از این تهدیدات نمی‌کند.
خواستیم در مورد خواست نهادهای مدنی، دیدگاه وزارت امور داخله را نیز داشته باشیم، اما با تماس‌های مکرر، موفق نشدیم.
با این حال لوی سارنوالی می‌گوید که در سال جاری، 21 قضیه خشونت علیه خبرنگاران به‌شمول قتل، بررسی شده که در پیوند به آن، 46 تن دستگیر و محاکمه گردیده‌اند.
جمشید رسولی؛ سخنگوی لوی سارنوالی در صحبت با کلید گفت که این اداره، تمام قضایای خشونت و ترورها را بررسی می‌کند.
ترور خبرنگاران و فعالان مدنی در افغانستان ‌بی‌سابقه نیست، اما کشتار هدفمندانه و پی‌هم این افراد، دست‌کم در 20 سال گذشته سابقه نداشته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA