ads

مسابقات اسکی«جامع صلح و دوستی» در بامیان برگزار شد

مسابقات اسکی، پس از چاشت روز جمعه با اشتراک ۶۱ ورزشکار پسر و دختر در پست اسکی شهید مزاری واقع در دامنه سلسله کوه‌های بابا زیر نام «جامع صلح و دوستی» برگزار شد.

اسحق اکرمی
27 جدی 1399
مسابقات اسکی«جامع صلح و دوستی» در بامیان برگزار شد

 

 

مسوولان هدف از برگزاری این مسابقات را، تشویق جوانان، رشد ورزش، انتقال پیام صلح و اتحاد می‌دانند و می‌گویند که ورزش نمادی از همبسته‌گی و دوستی می‌باشد.

افضل نوری؛ یکی از مسوولان برگزاری می‌گوید که بامیان امن آرزو ماست و به همین منظور مسابقات اسکی دایر شده‌است.

بامیان با داشتن کوه‌های مرتفع و برف‌گیر و امنیت خوب، برای ورزش‌های زمستانی مناسب‌ترین مکان می‌باشد و جوانان از سایر ورزش‌کاران دیگر نقاط کشور می‌خواهند که برای تفریح و تمرینات ورزش‌های زمستانی به بامیان سفر کنند.

در طی نزدیک به دو دهه‌ی اخیر، صدها جوان پسر و دختر، به ورزش‌های زمستانی رو آورده‌اند و در فصل زمستان و یخ‌بندان در نقاط مختلف بامیان برای تمرینات می‌پردازند؛ اما آنان از نداشتن لفت اسکی، کمبود امکانات و کم‌توجهی مسوولان دولتی شکایت دارند.

بامیان یکی از ولایات امن افغانستان است که سالانه میزبان نزدیک به ۱۰ مسابقه ورزشی زمستانی مانند اسکی، کرلینک، اسنوبورد، هاکی روی یخ و کوه‌نوردی می‌باشد و ورزش‌کاران از ولایات و کشورهای مختلف در این مسابقات شرکت می‌کنند.

اسحق هاشمی؛ آمر ورزشی ولایت بامیان می‌گوید که بامیان برای برگزاری و تمرینات ورزش‌های زمستانی، خوب‌ترین مکان می‌باشد؛ اما کمبودات و بی‌توجهی مسوولان از مرکز کشور نسبت به این ولایت وجود دارد.

گفتنی‌ست که بامیان یکی از ولایات توریستی افغانستان است و به‌خاطر داشتن ده‌ها آثار تاریخی و باستانی، مناظر زیبای طبیعی و کوه‌های برف‌گیر، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردش‌گر داخلی و خارجی می‌باشد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA