ads

خط آهن آقینه-اندخوی افتتاح شد

پروژه‌های خط آهن آقینه-اندخوی، فایبر نوری و برق میان افغانستان و ترکمنستان، امروز پنج‌شنبه (25 جدی) از سوی رؤسای جمهور دو کشور، به‌گونه رسمی افتتاح شد.

نویسنده: جمشید مجددی
25 جدی 1399
خط آهن آقینه-اندخوی افتتاح شد

رئیس جمهور غنی که در مراسم افتتاح این پروژه‌ها به‌گونه غیر حضوری اشتراک کرده بود گفت، جای افتخار است که افغانستان پس از یک‌صد و چند سال، روابط‌اش را با کشورهای آسیای میانه تجدید می‌کند.
غنی افزود که بهره‌برداری پروژه‌های اتصال خط آهن، فایبر نوری، برنامه‌های بزرگ مانند انتقال برق به پاکستان (تاپ) انتقال گاز به کشور‌های هند و پاکستان ( تاپی) و شبکه فایبر آپتیک که آسیای جنوبی را از راه زمین به اروپا و دیگر کشورهای جهان وصل خواهد کرد، باعث تغییرات بهتر در زندگی مردم افغانستان و بهبود وضعیت کشورهای منطقه خواهد شد.
بر اساس معلومات اداره مستقل خط آهن افغانستان، پروژه خط آهن آقینه-اندخوی، با هزینه بیش از 30 میلیون دالر از بودجه انکشافی این اداره، ساخته شده است.
این پروژه شامل 30 کیلومتر خط و یک ایستگاه خط آهن در اندخوی است که داری محل تخلیه‌‌وبارگیری، سرک اتصالی، محل ایست موترهای باربری و دیوار احاطه می‌باشد.
این درحالی‌ست که پیش از این، خط آهن هرات-خواف نیز افتتاح و روند انتقال مسافران و کالاهای تجارتی میان افغانستان و ایران از این مسیر، به‌گونه رسمی آغاز شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA