ads

کارشناسان صحی جهان برای تحقیق درباره منشأ کرونا به چین می‌روند  

دولت چین اعلام کرده که کارشناسان سازمان صحی جهان قرار است روز پنج‌شنبه این هفته به هدف تحقیق در مورد منشأ ویروس کرونا وارد آن کشور شوند.

عبدالمالک عطش
23 جدی 1399
کارشناسان صحی جهان برای تحقیق درباره منشأ کرونا به چین می‌روند  
عکس از شبکه‌های اجتماعی

کمیسیون ملی صحت چین در بیانیه‌یی یک‌جمله‌یی نوشته‌است که این گروه تحقیق قرار است با همتایان چینی خود دیدار کنند؛ اما جزئیات دیگری ارائه نداده‌است.

مذاکرات برای انجام این تحقیق از مدت‌ها پیش جریان داشته و تدروس آدهانوم؛ مدیرکل سازمان صحی جهان، هفته‌ی گذشته نسبت به تأخیرهایی که چین برای سفر این گروه پیش آورده بود، ابراز تأسف کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا کارشناسان سازمان جهانی صحت قرار است به شهر ووهان در مرکز چین هم سفر کنند یا نه؛ شهری که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در آن شناسایی شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که دولت چین تاکنون تحقیقات کارشناسان چینی در مورد خاستگاه ویروس کرونا را به‌شدت زیر نظر گرفته و انتشار هرگونه اطلاعاتی در این مورد را مشروط به تأیید گروه کاری ویژه تحت مدیریت کابینه این کشور دانسته‌است.

این در حالی‌ست که شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز ماه گذشته خبر داد که براساس اسناد تازه‌ فاش‌شده، چین در آغاز شروع همه‌گیری کرونا شدت شیوع این ویروس را به ‌درستی به جهان گزارش نکرده و تعداد مبتلایان خود را نیز کمتر از نصف رقم واقعی گزارش کرده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA