ads

هرات شاروال ندارد

نبود شاروال در شهر هرات، خدمات شهری و پروژه‌های انکشافی این ولایت را با مشکل مواجه ساخته است.

نویسنده: سمیه ولی‌زاده
18 جدی 1399
هرات شاروال ندارد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

نجیب‌الله حبیبی؛ سخنگوی اداره شاروالی هرات به کلید می‌گوید، در سال مالی ۱۳۹۹، ۴۶ پروژه انکشافی روی دست گرفته شده بود، اما به دلیل عدم مقرری شاروال جدید کار عملی بیش از نیمی از این پروژه‌ها هنوز شروع نشده است.
حبیبی، تاکید دارد که بسیاری از پروژه‌های انکشافی به خاطر نبود شاروال به تاخیر افتاده است.
به گفته وی از این میان تنها دو پروژه جدید بوده و سایر پروژه‌ها از سال ۱۳۹۸ باقی مانده است.
سخنگوی اداره شاروالی هرات تصریح می‌کند که در سال آینده مالی هم احتمال دارد پروژه جدید به دلیل عدم تطبیق پروژه‌های انتقالی، طرح و تطبیق نشود.
نجیب‌الله حبیبی بیان می‌دارد که نبود شاروال سبب کندی ارائه خدمات شهری هم شده است.
وی تاکید دارد که در سال مالی ۱۳۹۹ براساس پلان باید ۷۷۵ میلیون افغانی، اداره شاروالی عواید بدست می‌آورد، اما به خاطر چالش‌های موجود در این اداره حدود ۵۵۴ میلیون افغانی حصول شده است.
براساس هدایت مقام‌های مرکزی، اکنون مدیریت برنامه‌های اداره شاروالی به سید وحید قتالی؛ والی هرات سپرده شده است.
جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات می‌گوید که اداره محلی، از روند کار پروژه‌ها نظارت‌های جدی دارد تا این‌که پروژه‌های انکشافی با شفافیت و به موقع تطبیق شوند.
در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی و باشنده‌گان ولایت هرات، از خدمات اداره شاروالی راضی نیستند.
توریالی طاهری؛ معاون شورای ولایتی هرات بروکراسی، کاغذپرانی، فساد مالی و نبود مدیریت سالم را در اداره شاروالی از چالش‌های اساسی بیان می‌دارد.
وی، می‌گوید که این چالش‌ها در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و اراده قوی هم از سوی مسوولان محلی و مرکزی جهت برطرف شدن این چالش‌ها وجود ندارد.
از سویی هم شماری از باشنده‌گان ولایت هرات می‌گویند که اداره شاروالی، سالانه پول هنگفتی را از جهت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند، اما در ازای آن خدمات اندکی هم صورت نمی گیرد.
گفتنی‌ست که در ماه عقرب سال جاری هجری خورشیدی، غلام حضرت مشفق؛ شاروال پیشین همراه با هفت کارمند بلند‌رتبه این اداره، به اتهام اختلاس و فساداداری بازداشت شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA