ads

رسانه‌های خصوصی ولایت غور نشرات شان را دوباره آغاز کردند

رسانه‌های‌های خصوصی ولایت غور پس از سه روز توقف روز چهارشنبه( ۱۷ جدی) نشرات شان را از سرگرفتند.

نویسنده: مهرو سروری
18 جدی 1399
رسانه‌های خصوصی ولایت غور نشرات شان را دوباره آغاز کردند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

در پی کشته شدن بسم‌الله عادل؛ مسوول رادیو صدای غور، رسانه‌‌های محلی این ولایت به رسم اعتراض به ادامه قتل‌های خبرنگاران برای سه روز نشرات‌شان را متوقف ساختند.
سید معروف سعیدی؛ مسوول رادیو سرحد، با متهم نمودن حکومت به بی‌توجهی در حفظ امنیت جان خبرنگاران به کلید می‌گوید، این حرکت دادخواهانه به منظور پیگیری دوسیه‌های قتل خبرنگاران و شناسایی و بازداشت عاملان این رویدادها صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
وی بیان می‌دارد، فعالیت رسانه‌های محلی ولایت غور درحالی از سر گرفته شده که مسوولان اداره محلی، پولیس و امنیت ملی این ولایت برای بازداشت عاملان قتل بسم‌الله عادل؛ مدیر مسوول رادیو صدای غور تعهد سپرده‌اند.
در همین حال حسن حکیمی؛ خبرنگار و فعال مدنی در ولایت غور، با شدت نگرانی از افزایش تهدیدات علیه خبرنگارن می‌گوید، این قشر برای بلند نمودن صدای عدالت‌خواهی همواره تلاش می کنند.
به باور وی، عدم مهار تهدیدات علیه خبرنگاران و فعالان مدنی، نشان‌دهنده ضعف و بی مسوولیتی حکومت می‌باشد.
از سویی هم عاطفه غفوری؛ مسوول بخش جندر کمیته مصوونیت خبرنگاران در حوزه غرب کشور، با تاکید بر پیگیری قضایای قتل خبرنگاران و همگانی ساختن نتایج تحقیقات آن به رسانه‌ها، می‌گوید که حکومت باید پاسخ روشنی از چرایی و چگونگی این رویدادها، برای جامعه رسانه‌یی ارائه کند.
با این حال حامد مومن؛ مسوول نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) از ثبت ۸۰ قضیه خشونت علیه خبرنگاران، طی سال جاری در کشور خبر داده، می‌گوید که از این میان، ۸ الی ۱۰ مورد درحوزه غرب کشور به ثبت رسیده است.
وی، افزود که در سال جاری خورشیدی ۱۰ واقعه قتل خبرنگاران در کشور ثبت شده است.
غور یکی از ولایات غربی کشور بوده که در آن چهار رادیوی خصوصی و همچنان تلویزیون ملی نشرات دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA