ads

افزایش قربانیان رویدادهای ترافیکی در هرات

در اثر رویدادهای ترافیکی در  ولایت هرات طی سال روان بیش از ۷ هزار و ۸۲۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.

سمیه ولی‌زاده
11 جدی 1399
افزایش قربانیان رویدادهای ترافیکی در هرات

 

محمدعارف جلالی؛ سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات به کلید می‌گوید، از آغاز سال روان خورشیدی تاکنون در نتیجه حادثات ترافیکی، ۲۰۱ تن جان باخته‌اند و ۷ هزار ۶۲۸ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات اضافه می‌کند که از مجموع شمار تلفات ۱۵ درصد زنان و ۵ درصد اطفال هستند.

جلالی تاکید دارد که بیش‌تر این تلفات مربوط به حوادث ترافیکی شاهراه‌ها می‌شود.

محمدقاسم عزیزی؛ مدیرجواز سیر و سرپرست مدیریت ترافیک هرات سرعت زیاد وسایط نقلیه، بی‌احتیاطی راننده‌ها و همچنان افزایش تردد موترهای اشترنگ راسته یا دست پاکستان را از دلایل اصلی سیرصعوی حادثات ترافیکی عنوان می‌کند.

عزیزی در صحبت با کلید می‌گوید: عامل ۹۰ درصد حادثات ترافیکی تردد موترهای اشترنگ راسته یا دست پاکستان می‌باشد که با سرعت بیش از حد هم گشت و گذار دارند.

از سویی هم، سرپرست مدیریت ترافیک هرات اضافه می‌کند که تشکیل ترافیک شاهراه‌ها چندی پیش از ساختار مدیریت ترافیک لغو شد و ماموران این نهاد تنها تنظیم ترافیک را در محدوده شهر هرات پیش می‌برند.

با وجود این، شماری از فعالان مدنی و باشنده‌های هرات از افزایش رویدادهای ترافیکی به ویژه در مسیر شاهراه‌ها اظهار نگرانی می‌کنند.

جواد عمید؛ یکی از فعالان مدنی هرات کم عرض بودن سرک‌ها، غیرفعال بودن چراغ‌های ترافیکی و عدم نصب علایم ترافیکی را در برخی از مسیرها از دلایل دیگر افزایش حادثات ترافیکی بیان می‌دارد.

آقای عمید، مدیریت ترافیک هرات را به فساد اداری متهم کرده، می‌گوید که بسیاری از راننده‌ها بدون دوره‌های آموزش راننده‌گی جواز بدست می‌آورند.

در همین‌حال، شماری از باشنده‌های هرات می‌گویند که بسیاری از افراد با قوانین ترافیکی آشنایی ندارند و افراد زیر سن حتی در مسیر شاهراه‌ها و جاده‌های بیرون‌ از شهر با سرعت زیاد راننده‌گی می‌کنند.

آنان مسوولان مدیریت ترافیک را در این زمینه به کم‌توجهی متهم کرده و از مسوولان این اداره انتظار دارند که با تقویت هماهنگی میان اداره‌های مسوول یک مکانیزم بهتر برای جلوگیری از حادثات ترافیکی به ویژه در مسیر شاهراه طرح و عملی نمایند.

گفتنی‌ست که آمار تلفات حادثات ترافیکی در شاهراه‌ها طی چند سال اخیر، کمتر از رویدادهای هراس افگنانه نبوده و جان صدها نفر را نیز گرفته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA