ads

خبرنگاران حکومت را به کوتاهی در پیگیری پرونده‌های قتل خبرنگاران متهم می‌کنند

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، از حکومت می‌خواهد تا عاملان قتل خبرنگاران را شناسایی و قانون را بالای آنان تطبیق کند.

نویسنده: خیرالبنات سادات
9 جدی 1399
خبرنگاران حکومت را به کوتاهی در پیگیری پرونده‌های قتل خبرنگاران متهم می‌کنند
عکس از انفجار ماین بالای موتر حامل یما سیاوش

به گفته مسوولان این کمسیون، به کیفر رساندن عاملان ترور خبرنگاران، باعث ختم فرهنگ معافیت از قانون شده و زمینه را برای فعالیت گروه‌های تروریستی محدود خواهد ساخت.
محمد نعیم نظری؛ معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان امروز سه‌شنبه (9 جدی) در مصاحبه با کلید گفت، حکومت مکلف است تا پس از دستگیری عاملان قضایای قتل خبرنگاران و طی مراحل پروسه‌های قانونی، آنان را به‌گونه عادلانه و علنی، محاکمه کند.
در همین حال، کمیته مصوونیت خبرنگاران نیز می‌گوید، تمامی افرادی که به اتهام قتل خبرنگاران بازداشت شده‌اند، باید در حضور جامعه رسانه‌یی، به‌گونه علنی محاکمه شوند.
نجیب شریفی؛ رئیس اجرایی این کمیته می‌گوید، حکومت افغانستان باید تمامی اسناد، مدارک و شواهدی را که بر مبنای آن عاملان قتل خبرنگاران را بازداشت کرده است، با مردم و جامعه رسانه‌یی شریک سازد.
با این همه شماری از خبرنگاران، حکومت را به کوتاهی در پیگیری پرونده‌های قتل خبرنگاران متهم می‌کنند.
امان فرهنگ؛ یک تن از خبرنگاران در کابل می‌گوید، حکومت با عاملان قتل خبرنگاران برخورد سطحی کرده و تا کنون هیچ قضیه‌ای را به گونه جدی پیگیری نکرده است.
این در حالی‌ست که بر اساس گزارش سالانه سازمان گزارشگران بدون مرز، افغانستان سومین کشور خطرناک، برای خبرنگاران به‌حساب می‌آید.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA