ads

مسوولان صحی از مردم می‌خواهند که توصیه‌های صحی را رعایت کنند

بر اساس آمارهای وزارت صحت عامه، از ماه حوت سال گذشته به‌اینسو، 51 هزار و 360 تن در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، 2126 تن جان خود را از دست داده‌اند.

نویسنده: مقدس هاشمی
3 جدی 1399
مسوولان صحی از مردم می‌خواهند که توصیه‌های صحی را رعایت کنند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند، در 24 ساعت گذشته 271 واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است.
معصومه جعفری؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه (3 جدی) به کلید گفت که در شبانه‌روز گذشته، 21 تن بر اثرابتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و 136 تن دیگر نیز بهبود یافته است.
در همین حال، رئیس بخش معافیت کتلوی وزارت صحت عامه، با اشاره به شیوع موج دوم ویروس کرونا، یک‌بار دیگر آن‌را خطرناک خوانده و بر رعایت توصیه‌های صحی تاکید می‌کند.
غلام دستگیر نظری، در صحبت با کلید گفت، نیازاست تا درفصل زمستان، توصیه‌های صحی ازسوی مردم رعایت گردد.
وی هشدار می‌دهد، در صورتی‌که مردم فاصله‌های اجتماعی را رعایت ننموده و ماسک استفاده نکنند، مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا، در فصل زمستان افزایش یافته و وضعیت از کنترول خارج خواهد شد.
با این حال، نگرانی مردم از شیوع موج دوم ویروس کرونا در فصل زمستان، هنوز پابرجاست.
سهراب؛ یک تن از فروشنده‌گان لباس ومواد آرایشی در کابل می‌گوید، بیشتر مشتریان وی‌ از ماسک استفاده نمی‌کنند.
سهراب که خودش ماسک و دست‌کش دارد، ازمردم می‌خواهد که زمان بیرون شدن ازخانه، ماسک استفاده کنند تا از ابتلای خود و دیگران به‌ویروس کرونا، جلوگیری کنند.
این درحالی‌ست که به اساس آمارهای جهانی، در حدود یک‌ سال گذشته، بیش از 77 میلیون تن در سراسر جهان، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از 1 میلیون و 724 هزار تن جان باخته اند.
با این همه، به تازه‌گی واکسین ویروس کرونا درنقاط مختلف جهان تولید و تطبیق شده و امیدواری‌ها بر این است که تا پایان سال 2021 میلادی، زنده‌گی مردم به‌ حالت عادی برگردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA